Lidl oskarża Tesco o skopiowanie logo
Niemiecka sieć dyskontów Lidl zapowiada pozwanie brytyjskiej sieci Tesco, którą oskarża o "skopiowanie" jej logo do promocji programu lojalnościowego Clubcard Prices. Proces ma kosztować każdą z sieci ponad 1 mln funtów.
Niemiecka sieć sklepów Lidl zapowiada pozwanie do sądu brytyjskiego Tesco. Twierdzi, że Tesco naruszyło jej znak towarowy do promocji programu lojalnościowego Clubcard Prices.
Chodzi o wykorzystanie tła logo Lidla - znak Lidla to żółte koło z czerwoną obwódką i niebiesko-czerwonym napisem w niebieskim kwadracie.
Logo Clubcard to z kolei żółte koło na niebieskim kwadracie i z czarnym napisem Clubcard Prices. Według Lidla logo programu lojalnościowego Tesco narusza jego znak towarowy.
Lidl już w ub.r. złożył pozew przeciw Tesco z powodu podobnie wyglądających znaków, bo chce zakazać Tesco używania tego znaku.
Zagraniczne serwisy podają, że według niemieckiej firmy "Tesco stara się celowo wykorzystać reputację Lidla". W planowanym procesie sądowym koncern zamierza wykorzystać wyniki ankiety konsumenckiej, której wyniki pokazały, że sporne tło ewidentnie kojarzy się badanym z logo Lidla.
Według szacunków, każdy z koncernów ma wydać na proces sądowy ponad 1 mln funtów. Terminu rozprawy jeszcze nie wyznaczono.
Dołącz do dyskusji: Lidl oskarża Tesco o skopiowanie logo
No cóż widać Lidl widu innych niepoprawności a sam robi knoty!