“Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa
“Tele Tydzień” to najchętniej czytany tygodnik w Polsce, wśród dzienników prym wiedzie “Gazeta Wyborcza”, a najpopularniejszym miesięcznikiem jest “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od lutego do lipca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,77 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,79 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,15 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,73 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,77% |
Fakt | 12,79% |
Super Express | 6,15% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,73% |
Rzeczpospolita | 4,16% |
Przegląd Sportowy | 3,31% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,42% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,20% |
Gazeta Podatkowa | 0,73% |
Sport | 0,54% |
Puls Biznesu | 0,33% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,17% |
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,38 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,23 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,09 proc.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 32,38% |
Życie na Gorąco | 18,23% |
Chwila dla Ciebie | 14,09% |
Angora | 11,77% |
Newsweek | 9,01% |
Gala | 7,97% |
Wprost | 7,28% |
Auto Świat | 7,25% |
Polityka | 7,00% |
To i Owo | 6,76% |
Twoje Imperium | 5,33% |
Na Żywo | 4,68% |
Gość Niedzielny | 4,25% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,11% |
Teleprogramy | 3,90% |
Takie jest Życie | 3,46% |
Przekrój | 3,34% |
Super TV | 3,27% |
Motor | 3,18% |
Rewia | 3,13% |
Świat i Ludzie | 2,30% |
Imperium TV | 1,70% |
Forum | 1,62% |
Tele Max | 1,61% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,44% |
Bella Relaks | 1,24% |
Tygodnik Siedlecki | 0,81% |
Przewodnik Katolicki | 0,66% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,58% |
Jarmark | 0,56% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,55% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,53% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% |
Gazeta Regionalna | 0,38% |
Panorama Leszczyńska | 0,35% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,22% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,22% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,03% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,66 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,59 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,63 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,18 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 16,66% |
Pani Domu | 15,59% |
Tina | 14,63% |
Viva | 11,18% |
Z Życia Wzięte | 8,59% |
Gala | 8,14% |
Party Życie Gwiazd | 6,66% |
Komputer Świat | 5,77% |
Tele Świat | 5,59% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,14% |
Świat Seriali | 3,85% |
Sukcesy i Porażki | 3,26% |
Bravo | 3,17% |
Bravo Sport | 2,37% |
Bravo Girl | 1,68% |
TV 14 | 1,18% |
Monitor Księgowego | 0,55% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,26 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,89 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,26% |
Claudia | 9,89% |
Cztery Kąty | 9,19% |
Focus | 9,09% |
Poradnik Domowy | 8,35% |
Murator | 8,27% |
Kobieta i Życie | 7,37% |
Olivia | 6,64% |
Świat Kobiety | 6,49% |
Mój Piękny Ogród | 6,47% |
Dobre Rady | 6,20% |
National Geographic | 6,00% |
Avanti | 5,53% |
Działkowiec | 5,10% |
Auto Moto | 4,95% |
Glamour | 4,64% |
Przepisy Czytelników | 4,45% |
Mamo To Ja | 4,42% |
CKM | 4,07% |
Przyślij Przepis! | 4,02% |
Pani | 3,98% |
Cosmopolitan | 3,40% |
CD Action | 3,33% |
Moje Mieszkanie | 3,31% |
Joy | 3,21% |
Moje Gotowanie | 3,11% |
Dom & Wnętrze | 3,10% |
PC Format | 2,99% |
M jak mieszkanie | 2,97% |
Samo Zdrowie | 2,86% |
Moda na Zdrowie | 2,69% |
Elle | 2,67% |
Auto Motor i Sport | 2,63% |
Playboy | 2,60% |
Zdrowie | 2,49% |
Zwierciadło | 2,45% |
Naj Magazyn | 2,42% |
Uroda | 2,42% |
Logo | 2,25% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,22% |
Twoje Dziecko | 2,21% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,16% |
Dziecko | 2,16% |
Kuchnia | 2,15% |
Dobre Wnętrze | 2,07% |
Kwietnik | 2,04% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,99% |
Magazyn Futbol | 1,97% |
Świat Motocykli | 1,88% |
Dziewczyna | 1,86% |
Auto Świat Poradnik | 1,84% |
Ładny Dom | 1,83% |
TopGear | 1,83% |
Twój Maluszek | 1,80% |
Charaktery | 1,79% |
Focus Historia | 1,74% |
National. Geographic. Traveler | 1,70% |
Film | 1,69% |
Vita | 1,69% |
Men's Health | 1,66% |
Chip | 1,62% |
M jak Mama | 1,59% |
Wróżka | 1,50% |
Popcorn | 1,49% |
Bravo Girl | 1,45% |
Forbes | 1,37% |
Burda | 1,36% |
Majster | 1,35% |
Przepis na Ogród | 1,32% |
InStyle | 1,24% |
Reader's Digest | 1,19% |
Na ścieżkach życia | 1,14% |
Zbuduj Dom | 1,12% |
Sól i Pieprz | 1,08% |
Twist | 0,96% |
Shape | 0,95% |
21. wiek | 0,84% |
Voyage | 0,82% |
Podróże | 0,76% |
Hot Moda & Shopping | 0,75% |
Weranda | 0,75% |
Sukces | 0,68% |
Play | 0,48% |
Architektura-Murator | 0,48% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,47% |
Cars Magazyn o Samochodach | 0,47% |
Żagle | 0,43% |
Fun Club | 0,39% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,10 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,10% |
Mój Piękny Dom | 2,60% |
Auto Świat 4x4 | 2,04% |
Komputer Świat Gry | 1,76% |
Rodzice | 1,57% |
Komputer Świat Ekspert | 1,46% |
Elle Decoration | 0,78% |
Style i Charaktery | 0,62% |
Weranda Country | 0,39% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 492 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj2011: lipiec 2011; próba 12 220); “Cars” (luty 2011: marzec 2011; próba 12 354), “Przepisy Czytelników”: luty 2011: czerwiec 2011, próba 4033).“Bravo Girl” było badane w okresie od lutego do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 8105), a od kwietnia do lipca br. jako miesięcznik (próba 16 387). “Gala” była badana w okresie od lutego do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 12 220), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).
Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa
to co jeden numer czyta 100 osób.
Dobre.
Raczej kojarzy tytuł