SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

“Tele Tydzień” to najchętniej czytany tygodnik w Polsce, wśród dzienników prym wiedzie “Gazeta Wyborcza”, a najpopularniejszym miesięcznikiem jest “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od lutego do lipca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,77 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 12,79 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,15 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,73 proc.).
 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,77%
Fakt12,79%
Super Express6,15%
Metro (dziennik bezpłatny)5,73%
Rzeczpospolita4,16%
Przegląd Sportowy3,31%
Dziennik Gazeta Prawna2,42%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,20%
Gazeta Podatkowa0,73%
Sport0,54%
Puls Biznesu0,33%
Parkiet Gazeta Giełdy0,17%


 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,38 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,23 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,09 proc. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień32,38%
Życie na Gorąco18,23%
Chwila dla Ciebie14,09%
Angora11,77%
Newsweek9,01%
Gala7,97%
Wprost7,28%
Auto Świat7,25%
Polityka7,00%
To i Owo6,76%
Twoje Imperium5,33%
Na Żywo4,68%
Gość Niedzielny4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,11%
Teleprogramy3,90%
Takie jest Życie3,46%
Przekrój3,34%
Super TV3,27%
Motor3,18%
Rewia3,13%
Świat i Ludzie2,30%
Imperium TV1,70%
Forum1,62%
Tele Max1,61%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,44%
Bella Relaks1,24%
Tygodnik Siedlecki0,81%
Przewodnik Katolicki0,66%
Tygodnik Ostrołęcki0,58%
Jarmark0,56%
City (tygodnik bezpłatny)0,55%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,53%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,51%
Gazeta Regionalna0,38%
Panorama Leszczyńska0,35%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,22%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,03%


 
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,66 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,59 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,63 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 11,18 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people.

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka16,66%
Pani Domu15,59%
Tina14,63%
Viva11,18%
Z Życia Wzięte8,59%
Gala8,14%
Party Życie Gwiazd6,66%
Komputer Świat5,77%
Tele Świat5,59%
Show Magazyn o Gwiazdach4,14%
Świat Seriali3,85%
Sukcesy i Porażki3,26%
Bravo3,17%
Bravo Sport2,37%
Bravo Girl1,68%
TV 141,18%
Monitor Księgowego0,55%

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,26 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,89 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).
 

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,26%
Claudia9,89%
Cztery Kąty9,19%
Focus9,09%
Poradnik Domowy8,35%
Murator8,27%
Kobieta i Życie7,37%
Olivia6,64%
Świat Kobiety6,49%
Mój Piękny Ogród6,47%
Dobre Rady6,20%
National Geographic6,00%
Avanti5,53%
Działkowiec5,10%
Auto Moto4,95%
Glamour4,64%
Przepisy Czytelników4,45%
Mamo To Ja4,42%
CKM4,07%
Przyślij Przepis!4,02%
Pani3,98%
Cosmopolitan3,40%
CD Action3,33%
Moje Mieszkanie3,31%
Joy3,21%
Moje Gotowanie3,11%
Dom & Wnętrze3,10%
PC Format2,99%
M jak mieszkanie2,97%
Samo Zdrowie2,86%
Moda na Zdrowie2,69%
Elle2,67%
Auto Motor i Sport2,63%
Playboy2,60%
Zdrowie2,49%
Zwierciadło2,45%
Naj Magazyn2,42%
Uroda2,42%
Logo2,25%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,22%
Twoje Dziecko2,21%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,16%
Dziecko2,16%
Kuchnia2,15%
Dobre Wnętrze2,07%
Kwietnik2,04%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,99%
Magazyn Futbol1,97%
Świat Motocykli1,88%
Dziewczyna1,86%
Auto Świat Poradnik1,84%
Ładny Dom1,83%
TopGear1,83%
Twój Maluszek1,80%
Charaktery1,79%
Focus Historia1,74%
National. Geographic. Traveler1,70%
Film1,69%
Vita1,69%
Men's Health1,66%
Chip1,62%
M jak Mama1,59%
Wróżka1,50%
Popcorn1,49%
Bravo Girl1,45%
Forbes1,37%
Burda1,36%
Majster1,35%
Przepis na Ogród1,32%
InStyle1,24%
Reader's Digest1,19%
Na ścieżkach życia1,14%
Zbuduj Dom1,12%
Sól i Pieprz1,08%
Twist0,96%
Shape0,95%
21. wiek0,84%
Voyage0,82%
Podróże0,76%
Hot Moda & Shopping0,75%
Weranda0,75%
Sukces0,68%
Play0,48%
Architektura-Murator0,48%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,47%
Cars Magazyn o Samochodach0,47%
Żagle0,43%
Fun Club0,39%


 
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,10 proc. respondentów.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,10%
Mój Piękny Dom2,60%
Auto Świat 4x42,04%
Komputer Świat Gry1,76%
Rodzice1,57%
Komputer Świat Ekspert1,46%
Elle Decoration0,78%
Style i Charaktery0,62%
Weranda Country0,39%
Polska Wita0,19%


 



 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 492 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj2011: lipiec 2011; próba 12 220); “Cars” (luty 2011: marzec 2011; próba 12 354), “Przepisy Czytelników”: luty 2011: czerwiec 2011, próba 4033).“Bravo Girl” było badane w okresie od lutego do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba  8105), a od kwietnia do lipca br. jako miesięcznik (próba 16 387). “Gala” była badana w okresie od lutego do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 12 220), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień”, “Wyborcza” i “Twój Styl” liderami czytelnictwa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KOJARZY TYTUŁ, NIE CZYTA
Te badania są nieprawdziwe, bo jeśli tytuł sprzedaje się najgorzej w swojej grupie, a jest czytany najlepiej,
to co jeden numer czyta 100 osób.
Dobre.
Raczej kojarzy tytuł
odpowiedź
User
gala
a ja luboie czytac gale
odpowiedź
User
gegon
Od czasu URze i GP tak siępodziało dziwnie z rankingami że podają czytelnictwo a nie sprzedaż.
odpowiedź