„Vogue Polska” najchętniej czytanym magazynem luksusowym w czerwcu 2019
Miesięcznik „Vogue Polska” jest liderem czytelnictwa wśród magazynów luksusowych w grupie kobiet w wieku 19-39 lat z największych miast. Magazyn ma też największych odsetek czytelników mieszkających w takich ośrodkach i korzystających intensywnie z technologii cyfrowych.
Magazyn „Vogue Polska” czytało lub przeglądało w ciągu ostatniego miesiąca 10,6 proc. kobiet w wieku 18-39 lat mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców - pokazują wyniki badania Polskich Badań Czytelnictwa (PBC) z pierwszej połowy br.
Miesięcznik jest pod tym względem liderem wśród magazynów luksusowych. Z pozostałych tytułów żaden nie osiągnął poziomu 10 proc., a tylko trzy przekroczyły 4 proc.
„Vogue” jest też najczęściej wskazywanym pismem luksusowym, które przez ostatni miesiąc respondentki czytały jako jedyne z tego segmentu. W taki sposób z miesięcznika korzystało 5,9 proc. wielkomiejskich kobiet w wieku 18-39 lat. Z kolei 11,7 proc. respondentek z tej grupy sięgnęło po „Vogue’a” przynajmniej raz w minionym półroczu (w badaniu PBC to wskaźnik CCS).
W przypadku kobiet w wieku 24-45 lat z wielkich miast półroczny wynik czytelnictwa „Vogue’a” również przekracza 10 proc. - wynosi 10,8 proc. Ponadto 5,1 proc. z takich czytelniczek sięgało po niego jako jedyne pismo luksusowe.
Magazyn ma też największy w swoim segmencie odsetek czytelników z miast powyżej 500 tys. mieszkańców - 22,6 proc., oraz zdecydowanie największy udział czytelników w wieku do 34 lat - 61,6 proc. U innych tytułów osoby z tej grupy wiekowej stanowią poniżej 50 proc. odbiorców.
Aż 90,2 proc. czytelników „Vogue’a” intensywnie korzysta internetu i innych technologii cyfrowych. Spośród konkurentów tylko dwaj mają nieco ponad 80 proc. takich odbiorców.
Polska edycja magazynu „Vogue” zadebiutowała w lutym ub.r. Jej redaktorem naczelnym jest Filip Niedenthal, a dyrektor działu internetowego - Hanna Rydlewska.
W lipcu br. w sprzedaży pojawił się „Vogue Uroda” - pierwsze wydanie specjalne magazynu. Wydawcą polskiego „Vogue’a” jest firma Visteria.
Polskie Badania Czytelnictwa; styczeń 2019 – czerwiec 2019; CPW; grupa celowa: osoby w wieku 15-75 lat, N=10 087, realizacja Kantar Polska S.A.