“Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane
Najwyższym czytelnictwem wśród tytułów prasowych w Polsce cieszą się tygodniki “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”, dalej plasuje się dwutygodnik “Przyjaciółka”. Liderem wśród dzienników jest “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 13,80 proc. w kategorii dzienników wyprzedziła tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,62 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,46 proc.) oraz “Super Express” (6,29 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 13,80% |
Fakt | 13,62% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,46% |
Super Express | 6,29% |
Rzeczpospolita | 4,22% |
Przegląd Sportowy | 3,76% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,06% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,27% |
Gazeta Podatkowa | 0,72% |
Sport | 0,72% |
Futbol News | 0,59% |
Puls Biznesu | 0,31% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,20% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 33,93 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,67 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,95 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 33,93% |
Życie na Gorąco | 18,67% |
Chwila dla Ciebie | 14,76% |
Angora | 11,50% |
Newsweek | 8,95% |
Gala | 8,19% |
Auto Świat | 7,62% |
Polityka | 7,13% |
To i Owo | 7,04% |
Wprost | 5,90% |
Twoje Imperium | 5,87% |
Na Żywo | 5,45% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,30% |
Gość Niedzielny | 4,13% |
Takie jest Życie | 3,93% |
Teleprogramy | 3,90% |
Rewia | 3,45% |
Super TV | 3,42% |
Przekrój | 3,39% |
Motor | 3,25% |
Świat i Ludzie | 2,38% |
Imperium TV | 1,88% |
Tele Max | 1,75% |
Bella Relaks | 1,47% |
Forum | 1,46% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,19% |
Przewodnik Katolicki | 0,69% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,63% |
Tygodnik Siedlecki | 0,63% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,61% |
Jarmark | 0,58% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,57% |
Panorama Leszczyńska | 0,51% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,40% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,38% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,25% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,14% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,27 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,56 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,29 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,27% |
Tina | 15,56% |
Pani Domu | 15,29% |
Viva | 10,56% |
Z Życia Wzięte | 9,36% |
Komputer Świat | 6,79% |
Party Życie Gwiazd | 6,23% |
Tele Świat | 5,78% |
Bravo | 4,03% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,76% |
Świat Seriali | 3,68% |
Sukcesy i Porażki | 3,23% |
Bravo Sport | 2,74% |
Bravo Girl | 1,81% |
TV 14 | 1,11% |
Monitor Księgowego | 0,47% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,88 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,78 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) wynikiem 11,43 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,66 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 12,88% |
Claudia | 11,43% |
Cztery Kąty | 9,66% |
Focus | 8,88% |
Poradnik Domowy | 8,80% |
Murator | 7,86% |
Kobieta i Życie | 7,85% |
Świat Kobiety | 7,24% |
Olivia | 7,24% |
Dobre Rady | 7,04% |
Mój Piękny Ogród | 6,84% |
National Geographic | 6,31% |
Avanti | 5,78% |
Auto Moto | 5,41% |
Działkowiec | 5,37% |
Mamo To Ja | 4,59% |
CKM | 4,37% |
Glamour | 4,35% |
Ładny Dom | 4,12% |
Pani | 4,11% |
Przyślij Przepis! | 3,76% |
Moje Mieszkanie | 3,62% |
Joy | 3,56% |
CD Action | 3,52% |
Cosmopolitan | 3,42% |
PC Format | 3,42% |
Dom & Wnętrze | 3,37% |
M jak mieszkanie | 3,23% |
Samo Zdrowie | 3,22% |
Playboy | 3,04% |
Moje Gotowanie | 2,98% |
Zdrowie | 2,89% |
Auto Motor i Sport | 2,83% |
Uroda | 2,65% |
Zwierciadło | 2,58% |
Elle | 2,56% |
Moda na Zdrowie | 2,46% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,46% |
Twoje Dziecko | 2,38% |
Logo | 2,34% |
Dziewczyna | 2,25% |
Dobre Wnętrze | 2,22% |
Kwietnik | 2,17% |
Magazyn Futbol | 2,13% |
Dziecko | 2,13% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,05% |
Kuchnia | 2,04% |
Mój Piękny Dom | 1,99% |
Auto Świat Poradnik | 1,96% |
Popcorn | 1,95% |
Chip | 1,87% |
Twój Maluszek | 1,75% |
Świat Motocykli | 1,73% |
Wróżka | 1,65% |
Top Gear | 1,65% |
Charaktery | 1,65% |
Focus Historia | 1,63% |
Burda | 1,62% |
Vita | 1,60% |
Majster | 1,57% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,57% |
National. Geographic. Traveler | 1,51% |
Men's Health | 1,50% |
Forbes | 1,41% |
Reader's Digest | 1,37% |
Na ścieżkach życia | 1,30% |
Twist | 1,29% |
M jak Mama | 1,24% |
Zbuduj Dom | 1,23% |
Tak Mieszkam | 1,14% |
InStyle | 1,14% |
Sól i Pieprz | 0,94% |
Przepis na Ogród | 0,92% |
Shape | 0,90% |
21. wiek | 0,83% |
Weranda | 0,79% |
Voyage | 0,77% |
Sukces | 0,77% |
Podróże | 0,76% |
Hot Moda & Shopping | 0,65% |
Play | 0,60% |
Architektura-Murator | 0,54% |
Fun Club | 0,54% |
Żagle | 0,45% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,42% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,66 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,66% |
Komputer Świat Gry | 2,10% |
Auto Świat 4x4 | 2,08% |
Rodzice | 1,91% |
Komputer Świat Ekspert | 1,83% |
Elle Decoration | 0,66% |
Style i Charaktery | 0,56% |
Weranda Country | 0,36% |
Polska Wita | 0,21% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (czerwiec: wrzesień 2010; próba 8020), “7 Dni” (listopad 2010; próba 20 261), “Pani Domu” (czerwiec 2010; próba 20 274), “Magazyn Futbol” (sierpień: listopad 2010; próba 8094).
Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco” najchętniej czytane