Strony główne: WP.pl przed Onetem, a Interia przed Gazeta.pl - w dół TVN24.pl, Wyborcza.pl, SE.pl i Fakt.pl
Wśród stron głównych największych portali horyzontalnych WP.pl niezmiennie wyprzedza Onet.pl, a Interia.pl jest przed Gazeta.pl. W skali miesiąca spore spadki odwiedzalności zanotowały strony główne TVN24.pl, Wyborcza.pl i Fakt.pl.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie br. strona główna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 12,57 mln użytkowników, co dało 44,6 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali tam 510,73 mln odsłon oraz spędzili średnio po 49 minut i 54 sekundy.
Witryna od dłuższego okresu jest zdecydowanym liderem wśród stron głównych czołowych portali horyzontalnych w liczbie użytkowników i odsłon. Zajmująca drugie miejsce analogiczna strona Onetu (Ringier Axel Springer Polska) miała 11,55 mln odwiedzających, 428,44 mln odsłon oraz 46 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na stronie głównej Interii 4,99 mln internautów wykonało 205,11 mln odsłon oraz spędziło średnio po 51 minut i 28 sekund, natomiast analogiczna witryna Gazeta.pl (Agora) też przy 4,99 mln użytkowników (dokładnie o 1,9 tys. mniej niż u Interii) miała 98,5 mln odsłon oraz 29 minut i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania.
o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) na stronie głównej zanotowało 2,2 mln użytkowników, 22,19 mln odsłon oraz godzinę, 10 minut i 7 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, natomiast TVN24.pl - 1,24 mln użytkowników, 37,56 mln odsłon oraz 3 godziny, 7 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce witryna TVN24.pl jest zdecydowanym liderem.

Znacznie niższą odwiedzalność mają strony główne czołowych portal tytułów prasowych. Taka witryna na SE.pl (Grupa ZPR Media) zanotowała 616,9 tys. odwiedzających, 5,42 mln odsłon oraz 6 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania, a na Wyborcza.pl (Agora) - 515,1 tys. użytkowników, 8,41 mln odsłon oraz 19 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na stronie głównej Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) 418,7 tys. internautów wygenerowało 20,22 mln odsłon oraz spędziło średnio 38 minut i 24 sekundy, a analogiczna strona Newsweek.pl (też wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska) miała 110,2 tys. odwiedzających, 830,9 tys. odsłon oraz 5 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na stronie głównej naTemat.pl 275,2 tys. internautów wygenerowało 3,95 mln odsłon oraz spędziło średnio po 14 minut i 7 sekund.
Stronę główną WP.pl odwiedziło 134,2 tys. internautów mniej niż we wrześniu (to 1,1 proc. w dół). Jednocześnie witryna straciła 46,4 mln odsłon oraz 5 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego (odpowiednio 8,3 i 9,7 proc.).
Strona główna Onetu zanotowała spadek o 297,5 tys. użytkowników (2,5 proc.), 43,53 mln odsłon (9,2 proc.) oraz 3 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,7 proc.). Na Interii analogiczna witryna zyskała 263,1 tys. odwiedzających (5,6 proc.), a na Gazeta.pl - 512,2 tys. (11,4 proc.). Jednocześnie pierwsza strona straciła 12,61 mln odsłon (5,8 proc.) oraz 7 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania (12,1 proc.), a druga - 8,71 mln odsłon (8,1 proc.) oraz 6 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania (18,6 proc.).
Spore spadki liczby użytkowników i odsłon zanotowało kilka innych witryn. Na TVN24.pl strona główna straciła 293,3 tys. odwiedzających (19,1 proc.) i 6,38 mln odsłon (14,5 proc.), na Wyborcza.pl - 90,5 tys. użytkowników (14,9 proc.) i 1,36 mln odsłon (13,9 proc.), na Fakt.pl - 46,8 tys. użytkowników (10 proc.) i 1,7 mln odsłon (7,8 proc.), a na Newsweek.pl - 7,4 tys. użytkowników (6,3 proc.) i 165,2 tys. odsłon (16,6 proc.). Przy czym na stronie głównej TVN24.pl przeciętny czas spędzony przez internautę wydłużył się o 13 minut i 6 sekund (7,5 proc.), a na stronie Fakt.pl - o minutę i 7 sekund (3 proc.).
Natomiast strona główna SE.pl zanotowała spadek o 9,6 tys. użytkowników (1,5 proc.), 343 tys. odsłon (5,9 proc.) i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,5 proc.). Analogiczna witryna o2.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 35,8 tys. (1,6 proc.) straciła 2,14 mln odsłon (8,8 proc.) oraz 3 minuty i 45 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (5,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP.pl przed Onetem, a Interia przed Gazeta.pl - w dół TVN24.pl, Wyborcza.pl, SE.pl i Fakt.pl
Wygranym w tym wyścigu będzie ten, kto pierwszy odpuści ten głupi wyścig.
No i to wkurzające pompowanie wyniku stron głównych za pomocą mniejszych, wertykalnych serwisów... ŻAL