SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Seksistowska reklama LG na TikToku. "Przekroczone istotne granice"

LG Polska po ostrych reakcjach internautów usunęło z TikToka film, w którym starszy mężczyzna robił z ukrycia zdjęcia młodej dziewczynie w mini spódniczce. Firma twierdzi, że nie był zaakceptowany przez jej dział marketingu. - Odważne kreacje często spotykają się z protestami. W tym przypadku nie mówimy jednak tylko o odwadze. Mówimy o przekroczeniu istotnych dla konsumentów granic, co zostało masowo przez nich oprotestowane - komentują stratedzy.

LG Polska zamieściło na swoim kanale na TikToku krótki film, mające reklamować urządzenie DualScreen. W spocie pokazano, jak starszy mężczyzna robi nim z zaskoczenia, od tyłu zdjęcia młodej kobiecie ubranej w mini spódniczkę. Dziewczyna w pewnej chwili zorientowała się co się dzieje i prosi mężczyznę, by jako dowód pokazał swój telefon. Wtedy dziewczyna widzi na ekranie jedynie selfie mężczyzny. Mężczyźnie udało się jednak zrobić zdjęcia kobiety po kryjomu, a zamaskował to dzięki urządzeniu DualScreen.

Bardzo szybko film został zauważony i skrytykowany przez internautów, również za granicą. Zarzucono firmie, że promuje się seksistowskimi filmami.

Wojtek Kardyś na Twitterze zwrócił się bezpośrednio do LG Polska: „ Serio LG Polska? Na TikTok reklamujecie swój sprzęt czy zboczeńców? Bardzo zła i słaba reklama” - napisał.

LG Polska: spot bez akceptacji zespołu marketingu

Firma w poniedziałek usunęła spot z TikToka, a na swoich profilach w mediach społecznościowych, m.in. na Twitterze zamieściła oświadczenie. Twierdzi, że opublikowany w sieci film nie został zaakceptowany przez zespół marketingu firmy, dlatego został usunięty. - LG Polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego video na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics. Film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu LG Polska i dlatego został usunięty z kanału marki. LG jako firma odpowiedzialna społecznie, nie miała intencji emitować kontentu niezgodnego z normami społecznymi, ani urazić kogokolwiek. Jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy. Zespół LG Polska - czytamy w oświadczeniu.

To nie odwaga, a przekroczenie granic

- Przede wszystkim to konsumenci, a nie branżowi eksperci decydują o tym, co się rynkowi podoba, a czego rynek nie akceptuje. Dlatego każda komunikacja, w szczególności ta wyrazista, prawdziwy test przechodzi nie podczas wewnętrznych spotkań czy badań, ale w czasie kiedy konsumenci widzą ją w mediach - podkreśla Marek Gonsior, doradca marki i niezależny konsultant.

Dodaje, że odważne kreacje często spotykają się z protestami. - W tym przypadku nie mówimy jednak tylko o odwadze. Mówimy o przekroczeniu istotnych dla konsumentów granic, co zostało masowo przez tych konsumentów oprotestowane. Decyzje o usunięciu i przeprosinach były słuszne. W takich przypadkach, których przykłady znamy zresztą również z polskiego rynku, marki wolałyby jednak, aby rozgłos po feralnej aktywności jak najszybciej ucichł. W ten sposób nie buduje się wizerunku - czasy w których aktualne było powiedzenie „nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili" dawno przeminęły - zaznacza nasz rozmówca.

Zdaniem Piotra Czarnowskiego, prezesa agencji First PR ostatnio ludzie mają coraz więcej negatywnych spostrzeżeń co do reklamy internetowej i nawet w ogóle, co do obecności marek w internecie. - W bardzo wielu przypadkach oskarża się je o brak poprawności politycznej, seksizm, rasizm, oszustwo itp. zachowania. Ale jeśli popatrzeć na to bez emocji - to te reklamy są po prostu głupie. Ponieważ dziś wszyscy reklamują wszystko i wszędzie, to ludzie od reklamy przestali myśleć o skutkach swojej radosnej twórczości. A przecież dobra reklama może być intelektualną przygodą respektującą uczucia wszystkich. Wracając do owych niepoprawnych reklam - one nie mają długotrwałych skutków, a że jest ich coraz więcej to i skutki będą coraz mniej odczuwalne - twierdzi Czarnowski.

Dołącz do dyskusji: Seksistowska reklama LG na TikToku. "Przekroczone istotne granice"

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AdWatcher
Dno, wodorosty i metr mułu.
odpowiedź
User
Zniesnaczenie
Wardenga i wszystko jasne. Nędzna zboczona reklama na serwisie dla dzieci. Znowu jutuberzy i ich śmieciowe filmiki. Żenada i jeszcze raz żenada
odpowiedź
User
widz555
To nie jest seksistowska reklama, to jest obleśna reklama.
odpowiedź