Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, w dół IE
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w lipcu br. ponownie powiększył przewagę nad konkurencją. Na polskim rynku aplikacja Google zanotowała minimalny spadek, ale i tak udało jej się odrobić część strat do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w lipcu Chrome miał w skali globalnej 43,12 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 42,68 proc. w czerwcu.
W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 25,44 proc. do 24,53 proc., podczas gdy trzeci w rankingu Firefox zwiększył swój rynkowy udział z 20,01 proc. do 20,09 proc.
Zyskały również uzupełniające pierwszą piątkę przeglądarki Safari firmy Apple (z 8,39 proc. do 8,59 proc.) i Opera (z 1,03 proc. do 1,1 proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między czerwcem a lipcem zanotował on spadek z 43,88 proc. do 43,55 proc. udziału w naszym rynku. Drugi Chrome też stracił, ale tylko 0,01 pkt. proc. (z 35,87 proc. do 35,86 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (11,33 proc. - wzrost o 0,2 pkt. proc.), Opera (5,84 proc. - wzrost o 0,02 pkt. proc.) oraz Safari (1,86 proc. - spadek o 0,03 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, w dół IE