GPW coraz bliżej reklam adresowalnych. Jest protop specjalnej platformy
Giełda Papierów Wartościowych zakończyła fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
GPW rozpoczęła prace nad budową systemu TeO - wielomodułowej platformy aukcyjnej, przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym jesienią 2021 roku.
Platforma TeO to rozwiązanie przeznaczone do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej. TeO wykorzystuje najnowocześniejsze technologie m.in. uczenia maszynowego i sieci neuronowych zapewniające wysoką precyzję profilowania oraz działanie systemu z minimalnymi opóźnieniami, umożliwiającymi zakup i wyświetlenie reklam w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Jak przekazało nam biuro prasowe GPW, ukończono już fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO. Obecnie trwa proces jej konfiguracji i wdrażania kolejnych funkcji. Równocześnie odbywa się proces tranzycji projektu do spółki celowej GPW DAI, z planowanym zakończeniem w II kwartale bieżącego roku. W zeszłym roku GPW DAI przeprowadziła testy komercyjne z udziałem dużych nadawców oraz zrealizowała pierwsze kampanie reklamowe.
TVN Warner Bros. Discovery już ponad rok z reklamami adresowalnymi
Jesienią 2022 roku TVN Warner Bros. Discovery wdrożył DAI, czyli technologię dynamicznej technologii podmiany reklam. W pierwszej kolejności objęła ona kanały TVN, TVN7 i TTV w naziemnej telewizji cyfrowej. Odbiorcom z aktywną funkcją HbbTV z telewizorami podłączonymi do internetu, zaczęły się wyświetlać spoty, adekwatne do ich lokalizacji, płci, wieku, zainteresowań czy zarobków. W kolejnych tygodniach reklamy adresowalne wdrożono w serwisie streamingowym Player.
W drugiej połowie 2023 roku Telewizja Polsat podjęła decyzję o likwidacji darmowego serwisu Polsat Go z reklamami. Zastąpiła go opcja Start w płatnym serwisie Polsat Box Go, która miała kosztować 30 zł rocznie. Nadawca obiecywał, że reklam będzie mniej niż w bezpłatnym serwisie.
GPW zapowiadała, że wdroży system reklam adresowalnych na początku 2024 roku. Miał on połączyć wszystkich znaczących nadawców i operatorów. - Przez najbliższe pół roku będziemy w kontakcie ze wszystkimi operatorami czy od strony technicznej działa właściwie usługa i czy to na czym nam zależy jest możliwe do osiągnięcia. Wydaje mi się, że centralny projekt, który jest przygotowany przez dużą organizację, która ma zaufanie publiczne ma sens, ponieważ warto zintegrować rynek. Wtedy reklama podmieniana dynamicznie będzie miała większą szansę na adopcje na rynku – mówił podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Paweł Laskowski, prezes spółki GPW DAI.
Pilotażową kampanię z wykorzystaniem technologii DAI (Dynamic Ad Insertion, dynamiczne wstawianie reklam) spółka GPW DAI zrealizowała we współpracy z Sigma Bis w lutym tego roku. Klientem była spółka PZU.
Dołącz do dyskusji: GPW coraz bliżej reklam adresowalnych. Jest protop specjalnej platformy
I po ilu wydanych milionach złotych?