Dynamiczna podmiana reklam w kolejnej stacji. Podpisano umowę z GPW DAI
Spółka GPW DAI, która ma platformę do dynamicznej podmiany reklam, podpisała właśnie umowę ze stacją TV Regio. Partnerem technologicznym spółki została Grupa Orange.

Jak przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Wigurski, wiceprezes GPW DAI prawdopodobnie już w lutym zostaną zrealizowane pierwsze kampanie z TV Regio.
Grzegorz Grzegorski, product manager platformy aukcyjnej TeO, należącej do GPW DAI informuje nas, że spółka rozmawia ze wszystkimi nadawcami w Polsce, zarówno małymi i dużymi. – Z większością z nich przeprowadziliśmy udane testy techniczne i rozmawiamy o uruchomieniu wdrożenia. Po podpisaniu umowy z Telewizją Puls i przeprowadzonych udanych kampaniach reklamowych Biedronki zleconych przez GroupM przystąpiliśmy do podpisywania umów z kolejnymi z partnerami. W tym tygodniu podpisaliśmy umowę z nadawcą regionalnym TV Regio, który emituje w swoim programie telewizyjnym oryginalne audycje produkowane przez lokalne studia telewizyjne z całej Polski. Z dwoma kolejnymi stacjami jesteśmy blisko zawarcia umów komercyjnych – zdradza Grzegorz Grzegorski.
Dodaje, że jest duże zainteresowanie Platformą TeO, gdyż wprowadza ona pełną automatyzację procesów związanych z zarządzaniem czasem reklamowym. Nadawcy mogą samodzielnie kreować politykę udostępniania bloków reklamowych programów telewizyjnych, konfigurować sposób sprzedaży poszczególnych pozycji reklamowych pod względem rynków, modeli aukcyjnych czy reklamodawców oraz parametrów, takich jak ceny. Moduł SSP Platformy umożliwia osiągnięcie przez nadawców telewizyjnych dużej efektywności. W ramach realizacji procesu AddressableTV są oferowane narzędzia do analizy parametrów efektywnościowych opisujących osiągane wyniki ze sprzedaży czasu reklamowego.
Wsparcie technologiczne
Partnerem technologicznym GPW DAI, obok dotychczasowego - Emitela - została Grupa Orange. W ramach współpracy dostarczyła kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje: infrastrukturę sprzętową i programową (Orange + Integrated Solutions), technologię CDN (Content Delivery Network) do dystrybucji reklam (Orange), integrację z serwerami reklamowymi różnych dostawców (BlueSoft) rozwiązanie do fizycznego umieszczania reklam w strumieniu wideo (Orange + MediaKind) oraz unikalne algorytmy profilowania widzów oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.
– Partnerstwo z Grupą Orange Polska otworzyło przed nami zupełnie nowe możliwości budowania zasięgu dla reklamy personalizowanej. Dzięki ich kompleksowemu rozwiązaniu technologicznemu stworzyliśmy platformę, która nie tylko odpowiada na aktualne wyzwania rynku reklamowego, ale także wyznacza nowe standardy w branży. Szczególnie cenimy sobie elastyczność i skalowalność dostarczonego rozwiązania. Pozwala nam to szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynku i systematycznie rozszerzać naszą ofertę – powiedział Michał Wigurski.
- Co więcej, dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym możemy oferować naszym klientom niespotykany dotąd poziom precyzji w targetowaniu reklam, który nie był dotychczas dostępny w telewizji linearnej. Ta współpraca to dla nas więcej niż tylko relacja klient – dostawca. To prawdziwe partnerstwo technologiczne, które pozwala nam wspólnie kształtować przyszłość reklamy telewizyjnej w Polsce. Jestem przekonany, że to dopiero początek naszej wspólnej drogi ku innowacjom w świecie mediów i reklamy - dodał Wigurski.
Listy intencyjne z największymi graczami na rynku
GPW DAI zrealizowała w grudniu pierwszą w pełni komercyjną kampanię dynamic ad insertion z siecią handlową Biedronka. Firma kupiła od spółki-matki Platformę Aukcyjną TeO, zbudowaną w ramach prac badawczo-rozwojowych przy wsparciu NCBiR. Kampania na Dolnym Śląsku była możliwa dzięki umowie z lokalnym operatorem Korbank.
GPW DAI dotychczas zrealizowała kampanie reklamowe z agencjami GroupM i Sigma Bis. – Mamy podpisane listy intencyjne lub umowy o współpracy z kluczowymi graczami na rynku mediowym. Platforma Aukcyjna TeO, której operatorem jest spółka GPW DAI została zaprojektowana i zbudowana w sposób umożliwiający integrację wszystkich graczy biorących udział w procesie emisji kampanii reklamowych w modelu AddressableTV – nadawców telewizyjnych, reklamodawców oraz operatorów platform telewizyjnych i serwisów OTT. Nadrzędnym celem GPW DAI jest zapewnienie wszystkim graczom przyjaznego środowiska AdTech umożliwiającego im osiąganie ich celów biznesowych poprzez prostotę integracji z platformą, zautomatyzowane procesy zakupu / sprzedaży czasu reklamowego w modelu AddressableTV umożliwiający maksymalizuję zysku oraz ROMI z realizacji kampanii reklamowych – zaznacza Grzegorz Grzegorski.
Spółka GPW DAI w 2023 roku zanotowała 217 tys. zł przychodów, a przy 1,37 mln zł kosztów operacyjnych jej strata netto sięgnęła 1,14 mln zł. Prezesem firmy od wiosny ub.r. pozostaje Paweł Laskowski.
Dołącz do dyskusji: Dynamiczna podmiana reklam w kolejnej stacji. Podpisano umowę z GPW DAI