GPW DAI pod znakiem zapytania? Spółka ma nowego wiceprezesa
Michał Wigurski został członkiem rady nadzorczej delegowanym do pełnienia funkcji wiceprezesa GPW DAI SA. Giełda Papierów Wartościowych jest w trakcie analizy potencjału tego projektu.
GPW DAI to platforma platforma transakcyjna dynamicznej podmiany reklam w strumieniu telewizyjnym. Michał Wigurski jako wiceprezes spółki GPW DAI SA kieruje wdrażaniem nowego rynku reklam wideo kierowanych (DAI) na platformach OTT, IPTV, HbbTV i connectedTV.
Wigurski od stycznia do czerwca br. był dyrektorem operacyjnym tej spółki. Wcześniej, w okresie od stycznia 2021 roku do grudnia 2023 roku dyrektorem programowym projektu Telemetria Operator należącego do GPW.
Oprócz Michała Wigurskiego do rady nadzorczej spółki GPW DAI powołano też: Ireneusza Piecucha i Anetę Ptak-Chmielewską. Prezesem spółki jest Paweł Laskowski.
Michał Wigurski w roli wiceprezesa zastąpił odwołanego z tej funkcji Macieja Staneckiego.
Prace nad GPW DAI ruszyły w połowie 2022 roku. Projekt ruszył w 2023 roku - pierwsze testy realizowano w połowie ub.r. we współpracy z Emitelem.
Co dalej z GPW DAI?
Tomasz Bardziłowski, nowy prezes GPW w rozmowie z “Rzeczpospolitą” pod koniec czerwca mówił, że Giełda ma koncentrować się głównie na projektach związanych przede wszystkim z rynkiem kapitałowym. - GPW jako spółka nie jest właściwym miejscem do rozwijania start-upów - powiedział. Nie wskazał jednak konkretnych projektów, które miał na myśli.
- W Grupie Kapitałowej GPW trwa intensywny przegląd realizowanych inicjatyw strategicznych pod kątem ich potencjału ekonomicznego oraz ryzyka finansowego i operacyjnego. Celem tego przeglądu jest ocena efektywności oraz optymalizacja działań w kontekście obecnych wyzwań rynkowych. W ramach tego procesu analizowane są również możliwości poprawy operacyjnej oraz identyfikacja obszarów wymagających dodatkowego wsparcia lub modyfikacji - przekazała serwisowi Wirtualnemedia.pl Sara Wilczęga, ekspertka z działu komunikacji i marketingu GPW.
Prototyp platformy TeO gotowy
W drugiej połowie maja Giełda Papierów Wartościowych zakończyła fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO.
Platforma TeO to rozwiązanie przeznaczone do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej. TeO wykorzystuje najnowocześniejsze technologie m.in. uczenia maszynowego i sieci neuronowych zapewniające wysoką precyzję profilowania oraz działanie systemu z minimalnymi opóźnieniami, umożliwiającymi zakup i wyświetlenie reklam w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Jak przekazało nam biuro prasowe GPW, w maju ukończono fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO. Następnie rozpoczął się proces jej konfiguracji i wdrażania kolejnych funkcji. Równocześnie odbywa się proces tranzycji projektu do spółki celowej GPW DAI, z planowanym zakończeniem w II kwartale bieżącego roku. W zeszłym roku GPW DAI przeprowadziła testy komercyjne z udziałem dużych nadawców oraz zrealizowała pierwsze kampanie reklamowe.
Pilotażową kampanię z wykorzystaniem technologii DAI (Dynamic Ad Insertion, dynamiczne wstawianie reklam) spółka GPW DAI zrealizowała we współpracy z Sigma Bis w lutym tego roku. Klientem była spółka PZU.
Dołącz do dyskusji: GPW DAI pod znakiem zapytania? Spółka ma nowego wiceprezesa