SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GPW DAI pod znakiem zapytania? Spółka ma nowego wiceprezesa

Michał Wigurski został członkiem rady nadzorczej delegowanym do pełnienia funkcji wiceprezesa GPW DAI SA. Giełda Papierów Wartościowych jest w trakcie analizy potencjału tego projektu. 

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

GPW DAI to platforma platforma transakcyjna dynamicznej podmiany reklam w strumieniu telewizyjnym. Michał Wigurski jako wiceprezes spółki GPW DAI SA kieruje wdrażaniem nowego rynku reklam wideo kierowanych (DAI) na platformach OTT, IPTV, HbbTV i connectedTV.

Wigurski od stycznia do czerwca br. był dyrektorem operacyjnym tej spółki. Wcześniej, w okresie od stycznia 2021 roku do grudnia 2023 roku dyrektorem programowym projektu Telemetria Operator należącego do GPW. 

Oprócz Michała Wigurskiego do rady nadzorczej spółki GPW DAI powołano też: Ireneusza Piecucha i Anetę Ptak-Chmielewską. Prezesem spółki jest Paweł Laskowski. 

Michał Wigurski w roli wiceprezesa zastąpił odwołanego z tej funkcji Macieja Staneckiego. 

Prace nad GPW DAI ruszyły w połowie 2022 roku. Projekt ruszył w 2023 roku - pierwsze testy realizowano w połowie ub.r. we współpracy z Emitelem.

Co dalej z GPW DAI?

Tomasz Bardziłowski, nowy prezes GPW w rozmowie z “Rzeczpospolitą” pod koniec czerwca mówił, że Giełda ma koncentrować się głównie na projektach związanych przede wszystkim z rynkiem kapitałowym. - GPW jako spółka nie jest właściwym miejscem do rozwijania start-upów - powiedział. Nie wskazał jednak konkretnych projektów, które miał na myśli.

- W Grupie Kapitałowej GPW trwa intensywny przegląd realizowanych inicjatyw strategicznych pod kątem ich potencjału ekonomicznego oraz ryzyka finansowego i operacyjnego. Celem tego przeglądu jest ocena efektywności oraz optymalizacja działań w kontekście obecnych wyzwań rynkowych. W ramach tego procesu analizowane są również możliwości poprawy operacyjnej oraz identyfikacja obszarów wymagających dodatkowego wsparcia lub modyfikacji - przekazała serwisowi Wirtualnemedia.pl Sara Wilczęga, ekspertka z działu komunikacji i marketingu GPW. 

Prototyp platformy TeO gotowy

W drugiej połowie maja Giełda Papierów Wartościowych zakończyła fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO.

Platforma TeO to rozwiązanie przeznaczone do profilowania użytkowników odbiorników telewizyjnych oraz sprzedaży i wyświetlania targetowanych reklam w telewizji linearnej. TeO wykorzystuje najnowocześniejsze technologie m.in. uczenia maszynowego i sieci neuronowych zapewniające wysoką precyzję profilowania oraz działanie systemu z minimalnymi opóźnieniami, umożliwiającymi zakup i wyświetlenie reklam w czasie zbliżonym do rzeczywistego. 

Jak przekazało nam biuro prasowe GPW, w maju ukończono fazę badawczo-rozwojową projektu Telemetria Operator, a także powstał prototyp Platformy TeO. Następnie rozpoczął się proces jej konfiguracji i wdrażania kolejnych funkcji. Równocześnie odbywa się proces tranzycji projektu do spółki celowej GPW DAI, z planowanym zakończeniem w II kwartale bieżącego roku. W zeszłym roku GPW DAI przeprowadziła testy komercyjne z udziałem dużych nadawców oraz zrealizowała pierwsze kampanie reklamowe.

Pilotażową kampanię z wykorzystaniem technologii DAI (Dynamic Ad Insertion, dynamiczne wstawianie reklam) spółka GPW DAI zrealizowała we współpracy z Sigma Bis w lutym tego roku. Klientem była spółka PZU.

Dołącz do dyskusji: GPW DAI pod znakiem zapytania? Spółka ma nowego wiceprezesa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl