RMF mocno w górę, Eurozet i Agora w dół
Polskie stacje radiowe w kwietniu zarobiły cennikowo z reklam mniej więcej tyle samo co rok wcześniej. Jednocześnie mocno wzrosły w skali rok do roku wpływy reklamowe Grupy RMF, a spadły – Eurozetu i Agory.
W kwietniu cennikowe wpływy reklamowe polskich rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły niecałe 159 mln zł, czyli o 0,3 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Warto przy tym zaznaczyć, że w związku z żałobą narodową po katastrofie samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem większość stacji przez kilka dni w ogóle nie emitowała spotów (więcej). Jednocześnie w ten sposób została wyhamowana tendencja wzrostowa polskiej reklamy radiowej, która w skali rok do roku w marcu bieżącego roku urosła o 26 proc. (więcej), w lutym – o 18 proc. (więcej), a w całym pierwszym kwartale o 15 proc. (więcej).
Wśród czołowych nadawców radiowych najwięcej cennikowo z reklam zarobiła w kwietniu Grupa RMF, której wpływy były aż o 42,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z kolei najbardziej spadły w skali rok do roku cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych Agory (o 24,7 proc.) i Eurozetu (o 16,1 proc.). Grupa Radiowa TIME zanotowała pod tym względem niewielki regres (o 9,8 proc.), a Polskie Radio – wzrost (o 6,5 proc.).
wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
IV 2010 | IV 2009 | |
Grupa RMF | 53 885 402 zł | 37 877 401 zł |
Eurozet | 39 250 660 zł | 46 770 534 zł |
Grupa Radiowa TIME | 32 807 111 zł | 36 367 648 zł |
Agora | 16 534 503 zł | 21 954 376 zł |
Polskie Radio | 12 549 781 zł | 11 785 524 zł |
razem | 158 985 970 zł | 159 438 799 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF mocno w górę, Eurozet i Agora w dół