Prezes Interia.pl: niebawem przegonimy Wirtualną Polskę
W ciągu dwóch lat portal Interia.pl stworzy produkt z przeznaczeniem na rynek światowy.
Interia.pl planuje na 2007 rok utrzymanie dynamiki wzrostu przychodów na poziomie co najmniej 30% i utrzymanie rentowności operacyjnej z 2006 roku, poinformowali w środę przedstawiciele spółki.
„W czwartym kwartale 2006 roku Interia osiągnęła najwyższe przychody w historii (15 375 tys. zł). Jest to wzrost o 16% w stosunku do analogicznego czasu w ubiegłym roku. W 2006 roku przychody Interii wzrosły o 34% do 53,05 mln zł. W czterech kwartałach 2006 roku firma generuje wynik finansowy o 176% wyższy niż rok wcześniej” – powiedział na zorganizowanej wczoraj konferencji prasowej Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Zarządu Interia.pl.
Na przychody spółki w 2006 roku złożyły się: reklama internetowa (73,1%), e-commerce, czyli wszelkiego rodzaju płatne serwisy (12,1%), produkcja witryn internetowych i hosting (9,8%). 4,9% przychodów stanowiły te z usług komunikacyjnych.
„Co warto podkreślić w czterech kwartałach 2006 notujemy 66% wzrost przychodów z działalności e-commerce” – dodaje Mazurkiewicz.
Interia.pl zakłada, że dzięki rozwojowi nowych serwisów i opierając się na danych o wzroście liczby użytkowników portalu, ocenia, ze jest szansa, iż w grudniu tego roku zrówna się liczą użytkowników z portalem Wirtualna Polska.
„Na dzień dzisiejszy firma jest bardzo rozpędzona. Znaleźliśmy się w sprzyjającym okresie i będziemy chcieli z tego skorzystać. W ciągu dwóch lat chcielibyśmy stworzyć produkt, z przeznaczeniem na rynek międzynarodowy” – mówi Grzegorz Błażewicz, Prezes Zarządu Interia.pl.
Ma to być produkt oparty na społecznościach lub multimedialny. Władze Interii nie chcą zdradzać na razie szczegółów.
Według badania Megapanel Interia.pl, ze swoimi 6,9 mln użytkowników zajmuje piąte miejsce za: Google.pl (10,9 mln), Onet.pl (9,4 mln), Wp.pl (8,4 mln) i Allegro.pl (7,3 mln) - pełne dane. W momencie, gdy ilość użytkowników internetu w porównaniu do roku ubiegłego wzrosła o 34,1%, ilość użytkowników portalu poprawiła się o 27,2%.
Za dynamikę wzrostu użytkowników, a co za tym idzie lepsze wyniki finansowe za 2006, odpowiada wprowadzenie w ostatnim czasie kilku nowych produktów, w tym z tych kluczowych należy wymienić: video i multimedia społecznościowe, serwis społecznościowy, a także możliwość oglądania teledysków, z czego zawsze słynęła Interia, w nowym systemie AJAX.
„Z serwisów dodatkowych na uwagę zasługuje nasz nowy system wymiany książek” - dodaje Błażewicz.
W bieżącym roku Interia planuje rozwój w obszarach działu multimediów i rozrywki (stworzenie drugiego kanału telewizji interaktywnej, tym razem o profilu informacyjno-publicystycznym oraz uruchomienie radia internetowego). Prezes Błażewicz nie ujawnia, o jakim profilu ono będzie. Wiadomo jedynie, że ruszy w pierwszej połowi tego roku.
Interia.pl dobrze postrzegana jest w przypadku wszelkiego rodzaju społeczności. Dlatego priorytetem władz w 2007 roku jest rozwijanie tej działki. Stąd też wynikają plany opracowania własnego patentu, być może opartego właśnie na społecznościach, z przeznaczeniem na rynek światowy. W najbliższym czasie z tej działki firma zaoferuje swoim użytkownikom pocztę Interii z przeznaczeniem na komórki, forum internetowe oraz aplikację desktopową do komunikacji z portalem.
Błażewicz zaprzecza jakoby trwały rozmowy dotyczące sprzedaży udziałów Bauerowi, który pod koniec ubiegłego roku kupił RMF FM. Interia.pl powstała w sierpniu 1999 r. na bazie doświadczenia informatyczno-technologicznego firmy ComArch S.A. oraz siły medialnej stacji radiowej RMF FM.
„Zainteresowanie nami jest spore, ale nie zamierzamy w najbliższym czasie pozyskiwać żadnego inwestora” – mówi nam Grzegorz Błażewicz.
Nie planowane są też w najbliższym czasie wchłonięcia, żadnych mniejszych portali. Tego typu zabiegi nie leżą w strategii działania Interii.
Dołącz do dyskusji: Prezes Interia.pl: niebawem przegonimy Wirtualną Polskę