SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat i RMF FM najlepiej ocenianymi stacjami. Najwięcej zastrzeżeń do TVP

71 proc. Polaków pozytywnie ocenia Polsat, 63 proc. - TVN, a 56 proc. - Telewizję Polską. Wśród nadawców radiowych najwyżej oceniane jest RMF FM - wynika z sondażu CBOS.

Jacek Kurski, prezes TVP - fot. akpaJacek Kurski, prezes TVP - fot. akpa

O Polsacie pozytywnie wypowiedziało się 71 proc. respondentów spytanych we wrześniu przez CBOS, a negatywnie 10 proc. W przypadku TVN przychylnych opinii było 63 proc., a krytycznych 20 proc., natomiast w przypadku Telewizji Polskiej - odpowiednio 56 i 32 proc.

Oceny nadawców w dużym stopniu są uzależnione od światopoglądu osób. TVP najlepiej oceniają respondenci deklarujący poparcie dla PiS i wartości prawicowych, a krytykują zwolennicy Koalicji Obywatelskiej, Lewicy i Koalicji Polskiej oraz osoby o poglądach lewicowych.

- Z kolei stacje komercyjne, zwłaszcza TVN, a w znacznie mniejszym stopniu Polsat, są lepiej oceniane przez zwolenników ugrupowań opozycyjnych niż partii rządzącej. Częściej także dobrze wypowiadają się o nich badani o poglądach lewicowych i centrowych niż prawicowych. Ogólnie rzecz biorąc, opinie o Polsacie są najmniej zdeterminowane przez polityczne cechy ankietowanych - opisał CBOS z raporcie z badania.

W radiu liderem RMF FM, rozbieżne opinie o Radiu Maryja

Wśród nadawców radiowych najwyżej oceniane jest RMF FM. Pozytywne wypowiedziało się o nim 66 proc. respondentów, a krytycznie - 5 proc. Nieco gorszy wynik zanotowało Radio ZET: 61 proc. pozytywnych ocen i 4 proc. negatywnych.

O Polskim Radiu korzystną opinię ma 49 proc. badanych,  a krytyczną - 16 proc. Natomiast na temat Radia Maryja więcej było ocen negatywnych (25 proc.) niż pozytywnych (20 proc.), a 55 proc. ankietowanych w ogóle nie ma zdania o tej stacji.

Opinie o Polskim Radiu i Radiu Maryja w największym stopniu zależą od światopoglądu respondentów. - Najczęściej pozytywnie o tych stacjach wypowiadają się badani zamierzający głosować na PiS, mający prawicowe poglądy oraz zaangażowani w praktyki religijne, natomiast negatywnie - przede wszystkim potencjalni wyborcy Koalicji Obywatelskiej, ankietowani identyfikujący się z lewicą, a w przypadku Radia Maryja również zwolennicy KW Sojusz Lewicy Demokratycznej i KW Polskie Stronnictwo Ludowe oraz osoby nieuczestniczące w praktykach religijnych - podał CBOS.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2018 roku

W 2018 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

W 2018 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,4 proc., a tygodniowy - 91,9 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 272 minuty. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

Wyniki mediów publicznych w 2018 roku

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

Wyniki głównych mediów komercyjnych w 2018 roku

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 10,69 mld zł przychodów sprzedażowych i 816,1 mln zł zysku netto. Liczba abonentów firmy zmalała o 1,2 proc., natomiast liczba sprzedanych im usług jednostkowych wzrosła o 2,3 proc.

W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

W ub.r. Grupa RMF zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 7,8 proc. do 288,22 mln zł oraz 147,16 mln zł zysku netto (wobec 133,29 mln zł rok wcześniej). Firma zatrudniała 292 pracowników.

W ub.r. grupa kapitałowa Eurozet (należą do niej m.in. rozgłośnie Radio ZET, Radio ZET Chilli, Meloradio, Radio Plus i Antyradio) zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 3,5 proc. do 197,47 mln zł oraz 26,8 mln zł zysku netto. W przypadku samej spółki Eurozet wpływy i zysk nieco zmalały.

Spółka Radio Eska, która jest nadawcą 42 rozgłośni radiowych pod tą nazwą zamknęła 2018 rok przychodami netto w kwocie 32,33 mln zł i zyskiem netto w wysokości 8,51 mln zł. Spadły wpływy ze sprzedaży reklam, ale udało się to zrekompensować wpływami ze sprzedaży praw autorskich.

Sondaż CBOS został przeprowadzony w dniach 12-19 września metodą wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI) na liczącej 990 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Dołącz do dyskusji: Polsat i RMF FM najlepiej ocenianymi stacjami. Najwięcej zastrzeżeń do TVP

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rembrandt
Generalna różnica pomiędzy ordynarną propagandą TVN i TVP, polega na tym że w ci pierwsi od wielu lat uderzają tylko jedną stronę sceny politycznej, natomiast drudzy w zależności od zapotrzebowania władzy. Rzeczywiście w tym wypadku Polsat wydaje się być najbardziej wyważony - próbując osiągnąć środkowy aspekt.
odpowiedź
User
Media
Generalna różnica pomiędzy ordynarną propagandą TVN i TVP, polega na tym że w ci pierwsi od wielu lat uderzają tylko jedną stronę sceny politycznej, natomiast drudzy w zależności od zapotrzebowania władzy. Rzeczywiście w tym wypadku Polsat wydaje się być najbardziej wyważony - próbując osiągnąć środkowy aspekt.


Generalna różnica jest taka, że TVN to prywatna, amerykańska stacja. Mogą sobie mówić i robić co chcą w granicach prawa. TVP miało być w założeniu tv publiczną, ponieważ wszyscy mieszkańcy składają się na składki. A jest takim propagandowym ściekiem, że nawet zatwardziali pisowcy przyznają, że wchodzą prezesowi zbyt głęboko.
odpowiedź
User
Hmm
TVP i TVN to dwa zwaśnione kluby, które wychodowały dla siebie wiernego kibica.
odpowiedź