„Polityka”, „Tele Tydzień” i „Newsweek” zarobił mniej z reklam (TOP10)
W listopadzie magazyny cennikowo zarobiły z reklam 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki wynoszące ok. 15 proc. zanotowały „Polityka”, „Tele Tydzień”, za to ponad 20-procentowe wzrosty osiągnęły „Twój Styl” i „Forbes”.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku cennikowe wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) były o 21,4 proc. wyższe niż rok wcześniej, a „Forbesa” (Ringier Axel Springer Polska) - o 21,3 proc. Zarabiający najwięcej z reklam „Wprost” (AWR Wprost) zanotował wzrost tych przychodów wynoszący 9,8 proc. Dla „Vivy!” (Edipresse Polska) ten wzrost wyniósł 14,2 proc., dla „Gali” (G+J Polska) - 12,8 proc., a dla Claudii (też G+J Polska) - 11,9 proc.
>>> Gazety z reklam: „GW” i „Rz” mniej, w górę „Fakt”, „SE” i „DGP” (TOP10)
Za to „Tele Program” cennikowo zarobił na reklamach aż o 71 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy czym tytuł ten nie ukazuje się samodzielnie, tylko jest dodawany do prawie 20 dzienników regionalnych i ok. 70 tygodników lokalnych.
>>> I-III kwartał br.: „Twój Styl” liderem, „Sukces” stracił najwięcej
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) spadły w skali roku o 15,2 proc., a „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - o 15,9 proc. Natomiast „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
>>> Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
XI.2012 | XI.2011 | |
Wprost | 14 184 176 zł | 12 915 500 zł |
Twój Styl | 12 883 090 zł | 10 608 157 zł |
Newsweek Polska | 12 753 600 zł | 13 802 226 zł |
Viva! | 8 534 336 zł | 7 469 426 zł |
Polityka | 7 871 599 zł | 9 360 588 zł |
Tele Tydzień | 6 970 672 zł | 8 223 884 zł |
Gala | 6 276 236 zł | 5 562 508 zł |
Claudia | 6 148 527 zł | 5 494 691 zł |
Tele Program | 5 244 513 zł | 3 066 599 zł |
Forbes | 5 079 050 zł | 4 188 250 zł |
monitorowane tytuły razem | 250 659 866 zł | 255 552 300 zł |
Dołącz do dyskusji: „Polityka”, „Tele Tydzień” i „Newsweek” zarobił mniej z reklam (TOP10)