SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizyjna wiosna należała do TVP1 i TVN. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami. „Ostatnie miesiące były bezprecedensowe”

Nowym liderem oglądalności wiosną w 4+ została TVP1, a w grupie 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN. Największą widownię zgromadziły serial „M jak miłość” oraz programy informacyjne „Wydarzenia” i „Fakty”. - Tej wiosny zwycięzcy moim zdaniem nie ma, bo ostatnie miesiące były bezprecedensowe absolutnie pod każdym względem - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.

„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku zajęła TVP1, która w analogicznym okresie rok wcześniej była druga. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2019 roku zwiększył się o 2,65 proc. i wyniósł 9,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 21,11 proc. (najbardziej w top 10) do 8,37 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wiosną br. wyniósł 7,88 proc., po spadku względem wiosny ub.r. o 9,63 proc.

Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja miała 7,34 proc. udziału; w dół o 14,55 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,99 proc. wiosną 2019 roku do 32,90 proc. wiosną 2020 roku.

- Tym razem ciężko odpowiedzieć jednoznacznie „kto wygrał wiosnę”. Tej wiosny zwycięzcy moim zdaniem nie ma, bo ostatnie miesiące były bezprecedensowe absolutnie pod każdym względem - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Po raz pierwszy wybory widzów nie zawsze wynikały bezpośrednio z atrakcyjności oferty stacji, a ze specyfiki samego okresu. COVID-owy cień zawisł nad ramówkami wszystkich stacji modyfikując je zarówno pod względem ilościowym (liczba top programów) jak i jakościowym (zmienione zachowania i zainteresowania widzów). Liczba premier i tzw. lokomotyw programowych została ograniczona z racji na konieczność zarządzania dostępnym contentem (wstrzymanie produkcji), co spowodowało odpływ widzów do mniejszych stacji. Równolegle udziały w rynku zyskały stacje newsowe wobec zwiększonego zapotrzebowania na treści informacyjne. Wydłużył się czas oglądania telewizji - grupy które dotąd telewizji oglądały mniej wobec lockdown’u zmieniły znacznie swoje zwyczaje. Wszystko to wpłynęło na układ całej sceny telewizyjnej - stacje z grupy B4 łącznie straciły udział w rynku, znacznie silniejsze były kanały informacyjnie - analizuje ekspertka.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, który awansował z ósmej lokaty. Jego udział wyniósł 5,81 proc., po wzroście o 69,39 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (5,51 proc.; wzrost o 25,80 proc.), TV Puls (3,69 proc.; + 3,07 proc.), TV4 (3,62 proc.; - 9,27 proc.), TVN7 (3,47 proc.; + 5,47 proc.) i Polsat News (2,26 proc.; + 126 proc. - największy w top 10).

TVN liderem w grupie komercyjnej

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,95 proc., po spadku o 13,40 proc. Stacja na pierwsze miejsce awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą pozycję spadł Polsat. Jego wynik wiosną br. zmniejszył się o 18,18 proc. do 9,45 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 13,81 proc. do 6,24 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 7,16 proc. do 5,45 proc.).

- Wart odnotowania jest natomiast duży wzrost TVN7 w grupie komercyjnej (o 15,83 proc. do 4,61 proc.) - inwestycje w content przynoszą efekt, w roku 2019 reaktywacja „Big Brothera”, w roku 2020 - „Ślub od pierwszego wrażenia” i „Hotel Paradise” ze średnią widownią w prime-time odpowiednio prawie 1 mln i ponad 700 tys. osób. Co istotne, jest to raczej typ treści który przyciąga młodszych widzów - stąd dwucyfrowy wzrost procentowy w grupie komercyjnej, i jednocyfrowy - w grupie wszystkich widzów - informuje Katarzyna Baczyńska.

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w okresie od 1 marca do 31 maja br. zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 14 kwietnia. Miał średnio 5,06 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 31,29 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wydarzenia” Polsatu, który 2 kwietnia na antenie stacji obejrzało 4,59 mln widzów (28,62 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu. Dziennik został wyemitowany tuż po pokazaniu „Reklamy na ratunek”, którą śledziło 5,94 mln osób.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,73 mln widzów (emisja 25 marca; 3. pozycja). Do zestawienia top 20 na 11 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 3,01 mln oglądających (22 marca) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,93 mln oglądających (25 marca; 12. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

Dołącz do dyskusji: Telewizyjna wiosna należała do TVP1 i TVN. „M jak miłość” i „Wydarzenia” hitami. „Ostatnie miesiące były bezprecedensowe”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qwert
Wydarzenia Polsatu przed Faktami TVN o godzinie 19? Nie dziwię się, że rozbudowali pasmo informacyjne do 20.00 na Polsacie.
odpowiedź
User
Człowiek
Wydarzenia Polsatu przed Faktami TVN o godzinie 19? Nie dziwię się, że rozbudowali pasmo informacyjne do 20.00 na Polsacie.
A tego dnia nie był emitowany jakiś blog reklamowy, którego pieniądze miały iść na koronawirusa? Pewnie dlatego "Wydarzenia" mają zebrały tego dnia taką oglądalność.
odpowiedź
User
Nie
Ten wynik Wydarzeń był jednorazowy - wtedy był specjaln blok reklamowy
odpowiedź