Oglądalność Super Bowl jednak rekordowa
Firma badawcza Nielsen Media Research uaktualniła swoje dane dotyczące ogladalności niedzielnego finału ligi futbolu amerykańskiego NFL. Najnowszy raport pokazuje, że tegoroczny Super Bowl zgromadził przed telewizorami w USA największą widownię w historii relacji z tego wydarzenia.
Według pierwszych podanych przez Nielsena danych, transmisję z pokazywanego w telewizji NBC finału NFL obejrzało średnio 95,4 miliona Amerykanów, co stanowiło drugi wynik w historii po zeszłorocznym, pokazywanym na antenie stacji Fox Super Bowl, który przyciągnął przed ekrany średnio 97,5 miliona mieszkańców USA.
Ostatecznie okazało się jednak, że pojedynek drużyn Pittsburgh Steelers i Arizona Cardinals (zwycięstwo ekipy z Pittsburgha 27:23) zanotował średnią oglądalność na poziomie 98,7 miliona widzów. Pierwszą piątkę uzupełniają finały z lat 1996 (NBC - 94,1 mln widzów), 2007 (CBS - 93,2 mln) oraz 1993 (NBC - 91 mln).
Poprawiony został również rekord odnośnie liczby osób, które przez co najmniej sześć minut oglądały niedzielną transmisję: ze 148,3 miliona w zeszłym roku do 151,6 miliona.
Średnia cena za jeden 30-sekundowy spot reklamowy w trakcie transmisji na antenie NBC wyniosła nieco ponad 3 miliony dolarów (w sumie nadano 67 takich spotów). Telewizja zarobiła z tego tytułu 206 milionów dolarów.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Oglądalność Super Bowl jednak rekordowa