Super Bowl z rekordową widownią
Tegoroczny finał futbolu amerykańskiego Super Bowl pobił w tym roku rekord oglądalności - obejrzało go ok. 123,4 mln osób. Wpływy z reklam wyniosły 757,2 mln dolarów.
Liczba 123,4 mln widzów obejmuje oglądalność w sieciach CBS Television Network, Paramount+, Nickelodeon, Univision, CBS.
W samej stacji CBS mecz obejrzało 120 mln widzów – najwięcej w historii pojedynczej sieci telewizyjnej.
Dane te pochodzą z Nielsen Fast Nationals i Adobe Analytics. Ostateczne dane zostaną opublikowane jutro.
Ubiegłoroczny mecz w Fox Television Network i innych platformach cyfrowych zgromadził 115,1 mln widzów.
CBS twierdzi, że niedzielny mecz był najczęściej transmitowany w historii Super Bowl, a jego oglądalność zgromadziła rekordowa publiczność w Paramount+. CBS nie ujawniło żadnych szczegółów danych widzów transmisji strumieniowej.
Zacięty mecz „Super Bowl LVIII” pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers, który zakończył się dogrywką, zapewnił Chiefs kolejne zwycięstwo w mistrzostwach zawodowej piłki nożnej.
CBS Sports podaje, że 202,4 mln widzów obejrzało całość lub część Super Bowl LVIII we wszystkich stacjach, co stanowi najwyższą liczbę widzów w historii. To o 10 proc. więcej niż w zeszłym roku podczas Super Bowl (184 mln).
Według EDO Ad EnGage niedzielny finał zarobił szacunkowo 757,2 mln dolarów z reklam telewizyjnych, generując 10,6 miliarda wyświetleń w 87 emisjach komercyjnych.
Trzej najwięksi reklamodawcy Super Bowl wydali na spoty szacunkowo 35 mln dolarów każdy – Temu, Verizon Wireless i Universal Pictures. Dane obejmowały wydatki na reklamę w godzinach największej oglądalności i analizę po grze.
Średnia cena spotu kształtowała się w tym roku na poziomie 6,47 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: Super Bowl z rekordową widownią
Taaak, bardzo nożna jest ta piłka...
WIdać że trzeba będzie jednak zablokować ten adres, poziom redakcyjny jest tu żenujący