SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tyle trzeba zapłacić za reklamę przy Super Bowl

Ceny spotów przy tegorocznym 59. finale rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl osiągnęły rekordową kwotę ponad 8 mln dolarów. Eksperci zaznaczają, że należy spodziewać się większego udziały sztucznej inteligencji w spotach, a mniej filmów, pojawi się też więcej celebrytów w reklamach. Ze względu na cięcia w branży filmowej, mniej będzie reklam filmów i programów. 

Już 9 lutego broniący tytułu mistrzowskiego Kansas City Chiefs zmierzą się z Philadelphia Eagles w 59. Super Bowl, prawdopodobnie największym wydarzeniu sportowym w USA.

Jak podaje Bloomberg, ceny reklam emitowanych podczas finału wzrosły do ​​rekordowego poziomu ponad 8 milionów dolarów ( w ub.r. było to 7 mln dolarów), a sponsorzy wykupili około 10 najdroższych 30-sekundowych spotów w trakcie transmisji na kanale Fox.

Według Marka Evansa, wiceprezesa ds. sprzedaży w Fox Sports (Fox Corp.), która również transmituje mecz za pośrednictwem bezpłatnej usługi Tubi, finał cieszy się stałym zainteresowaniem ze strony różnych firm. Widzowie powinni spodziewać się reklam od typowych reklamodawców Super Bowl, takich jak firmy produkujące przekąski, piwo, technologie, motoryzację i finanse. „Podniesienie cen nie miało na celu odstraszenia kogokolwiek” – powiedział Evans w wywiadzie.

Zdradził, że w tym roku widzowie „zobaczą trochę więcej reklam związanych ze sztuczną inteligencją, ponieważ przenika ona do każdego świata”. Zauważył również, że fani zobaczą mniej zwiastunów filmowych podczas tegorocznej gry, ponieważ studia i serwisy streamingowe wycofały się z reklam Super Bowl. Branża filmowa i telewizyjna została mocno dotknięta pandemią, strajkami aktorów i pisarzy w 2023 r., upadkiem telewizji kablowej, a ostatnio pożarami lasów w Los Angeles. Z powodu ostatnich pożarów z obecności reklamowej przy finale Super Bowl wycofała się firma ubezpieczeniowa State Farm. 

Zobacz też: Gdzie oglądać Super Bowl?

Duży udział reklam z celebrytami

Fox nie ujawnia największych reklamodawców transmisji – niektórzy marketingowcy kupują wiele slotów na reklamy trwające minutę lub dłużej.  Według iSpot.tv Inc., firmy zajmującej się pomiarem reklam, Uber Eats, Bud Light i MSC Cruises zakupiły 60-sekundowe spoty reklamowe na mecz z Nowym Orleanem.

Sean Muller, dyrektor generalny i założyciel iSpot, powiedział, że zapotrzebowanie na reklamy Super Bowl ma sens. Zeszłoroczny mecz przyciągnął 123,4 mln widzów, stając się najchętniej oglądaną transmisją w USA w historii. „W dzisiejszym rozdrobnionym świecie mediów niezwykle trudno jest dotrzeć do tak dużej liczby odbiorców naraz” – powiedział.

Pojedynek Chiefs i Eagles dobrze wróży reklamodawcom, powiedział Muller. Chiefs walczą o bezprecedensowe trzecie zwycięstwo z rzędu, a gra z pewnością przyciągnie fanów gwiazdy popu Taylor Swift, która spotyka się z rozgrywającym Chiefs Travisem Kelce. W przerwie meczu wystąpi Kendrick Lamar. 

Według Mullera fani powinni również spodziewać się, że w reklamach Super Bowl pojawi się cała masa celebrytów i influencerów. W 2010 r. tylko w 31 proc. reklam Super Bowl zawierało byli celebryci, ale już w 2024 roku było ich 65 proc. 

Dołącz do dyskusji: Tyle trzeba zapłacić za reklamę przy Super Bowl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl