SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Ojciec Mateusz” stracił 330 tys. widzów, ale TVP1 nadal była zdecydowanym liderem pasma

19. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 3,11 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 17. serii, widownia produkcji spadła o 330 tys. oglądających. Serial nadal dawał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja przegrała z TVN.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP„Ojciec Mateusz”, fot. TVP

Premierowe odcinki 19. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.35, w okresie od 1 marca do 31 maja br. Oglądało je średnio 3,11 mln widzów. Przełożyło się to na 20,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,04 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się trzeci odcinek serialu serii. Zgromadził on przed telewizorami 3,68 mln oglądających.

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 330 tys. osób. Wówczas siedemnasta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 3,44 mln osób, co przełożyło się na 22,42 proc. udziału w 4+, 15,64 proc. w 16-49 oraz 18,27 proc. w 16-59.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przełożyło się na 12,42 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 11,38 proc.) oraz TVP2 (gł. serial „Deutschland 83” i „Dzięki Bogu już weekend”; 4,39 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej na prowadzenie wysunął się już jednak TVN, który miał przewagę nad Jedynką. Dalsze miejsca zajęły: Polsat (minimalna strata do TVP1) i Dwójka.

Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 19” wyniosły 7,87 mln zł. Dla porównania „Ojciec Mateusz 17” zarobił z reklam 8,21 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 330 tys. widzów, ale TVP1 nadal była zdecydowanym liderem pasma

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość X
Powinien zyskać widzów ten superserial.
odpowiedź
User
abc
Przyjemny serial, bez szału ale miło się ogląda
odpowiedź