5,8 mln widzów „M jak miłość”. Wzrost wpływów reklamowych
Właśnie zakończony sezon „M jak miłość” oglądało średnio 5,77 mln osób. Produkcja zanotowała mały spadek widowni względem poprzedniego sezonu, ale wzrosły jej wpływy reklamowe. TVP2 w czasie emisji serialu miała pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49.
Średnia widownia serialu „M jak miłość” w okresie od 28 sierpnia 2017 roku do 29 maja 2018 roku wyniosła 5,77 mln osób. Przełożyło się to na 37,16 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 31,83 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 32,41 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcję na antenie TVP2 oglądać można było w poniedziałki i wtorki o godz. 20.45.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 30 stycznia br. Przed telewizorami zgromadził on 6,43 mln oglądających.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „M jak miłość” straciło 100 tys. widzów, ale wzrosły udziały serialu w rynku telewizyjnym. Wówczas produkcję śledziło średnio 5,87 mln osób, co przekładało się na 36,26 proc. udziału w 4+, 30,52 proc. w 16-49 oraz 32,31 proc. w 16-49.
TVP2 w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu nadal była bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wtedy gł. końcówkę „Na Wspólnej” oraz „Milionerów” i osiągał już „tylko” 9,37 proc. udziału. Trzeci był Polsat (gł. filmy fabularne oraz program „The Brain. Genialny umysł”; 8,94 proc.), a czwarta - TVP1 (liczne audycje, w tym „Teatr Telewizji” oraz seriale „Riviera”, „S.W.A.T. - jednostka specjalna” i „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy”; 2,69 proc.).
Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVP2 była bezkonkurencyjnym liderem.
Wpływy reklamowe z 71 premierowych odcinków serialu pokazanych w sezonie 2017/2018 wyniosły 97,87 mln zł. W analogicznym okresie rok wcześniej były one zdecydowanie niższe, mimo że sezon liczył o 4 odcinki wiecej - uplasowały się na poziomie 79,40 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„M jak miłość” nadawane jest na antenie TVP2 od 2000 roku. Nowe odcinki serialu na antenie stacji będzie można oglądać w jesiennej ramówce 2018 roku.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.
Dołącz do dyskusji: 5,8 mln widzów „M jak miłość”. Wzrost wpływów reklamowych