Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów
Sieć kablowa Multimedia Polska w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów i zysku netto. Na koniec września br. miała jednak mniej abonentów niż rok temu. Możliwe jednak, że niebawem jej baza znów się powiększy, bo spółka zapowiada akwizycje.
Przychody Multimediów za pierwsze dziewięć miesięcy br. wyniosły 526,5 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei zysk netto spółki wyniósł w tym okresie 34,2 mln zł, co oznacza wzrost aż o 50,1 proc.
Spadła za to, choć nieznacznie, liczba abonentów operatora. Na koniec września br. wyniosła ona 821,2 tys., czyli o 0,47 proc. mniej niż rok wcześniej. Liczba klientów telewizji analogowej na koniec III kwartału br. wyniosła 315,9 tys. (spadek o 12,05 proc.) i była już zdecydowanie niższa od liczby klientów telewizji cyfrowej. Z tej ostatniej usługi korzystało bowiem 366,1 tys. klientów, co oznacza wzrost aż 18,52 proc.
Z kolei o 5,96 proc. wzrosła liczba abonentów internetu. Na koniec września br. korzystało z niego już 521,4 tys. klientów Multimediów. Spółka miała też 289,6 tys. użytkowników usług głosowych, w tym 272,9 tys. klientów telefonii abonenckiej, co oznacza wzrost o 2,79 proc.
Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) Multimediów na koniec III kwartału br. to ponad 1,564 mln, czyli o 2 proc. więcej względem stanu na koniec września ub.r. 303,2 tys. klientów operatora korzystało z dwóch usług, a 129,4 tys. z trzech.
Liczba abonentów na koniec | ||
Usługa | III kwartału 2013 | III kwartału 2014 |
Multimedia ogółem | 825 100 | 821 200 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Telewizja analogowa | 359 135 | 315 876 |
Telewizja cyfrowa | 308 869 | 366 079 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Internet | 492 101 | 521 407 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Usługi głosowe | 284 991 | 289 575 |
w tym telefonia abonencka | 265 510 | 272 928 |
Wirtualnemedia.pl | ||
RGU na koniec okresu | 1 533 833 | 1 563 838 |
Spółka Multimedia Polska zapowiada, że w kolejnych kwartałach koncentrować się będzie na akwizycjach. Jeszcze w tym roku do dyspozycji spółki na ten cel będzie ok. 450 mln zł.
- Kolejne przejęcia małych operatorów kablowych przy obecnych cenach stają się mało atrakcyjne, co skłania nas do wprowadzenia korekt w naszej strategii konsolidacyjnej. Większą uwagę chcemy skupić na operatorach, którzy posiadają zróżnicowaną ofertę zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla biznesowych. Chcemy przez to rozszerzyć naszą ofertę o usługi wykraczające poza dotychczasową działalność - zapowiada Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska ze wzrostem przychodów i zysku. Mniej abonentów