Mozilla wprowadza opcję Focus by Firefox blokującą śledzenie internautów przez reklamy
Firma Mozilla, producent Firefoksa wprowadził darmową odmianę adblocka o nazwie Focus by Firefox. W odróżnieniu od podobnych rozwiązań aplikacja blokuje jedynie przepływ danych o użytkownikach zbieranych przez reklamy.
Mozilla informuje w oficjalnym komunikacie, że obecnie Focus by Firefox jest dostępny jedynie dla użytkowników przeglądarki Safari w systemie operacyjnym iOS 9.
Jak wyjaśnia Mozilla nowe narzędzie jest nieco inne od oferowanych obecnie na rynku aplikacji przeznaczonych do blokowania reklam, których działanie polega na wyłączeniu na stronach internetowych większości formatów reklamowych. Focus by Firefox ma za zadanie jedynie uniemożliwienie zbierania i przekazywania dalej danych używanych przy reklamach, analizach czy w mediach społecznościowych.
Według twórców Focus by Firefox jego przewaga polega m.in. na transparentności. Aplikacja tworzy czarną listę dostawców reklam, którzy zbierają i w sposób budzący wątpliwości gospodarują dalej informacjami na temat użytkowników. Mozilla podkreśla, że reklamodawcy obecni na tej liście mają możliwość zmiany swojej polityki dotyczącej gromadzenia danych, dzięki czemu zostaną usunięci ze spisu.
- Pracując nad ulepszeniem Focus by Firefox będziemy dzielić się naszymi decyzjami i pracować nad usprawnieniem komunikacji pomiędzy twórcami treści a użytkownikami - zapowiada Mozilla. - Wierzymy, że tego typu narzędzia mogą poprawić działania reklamodawców jednocześnie dając użytkownikom kontrolę i odzyskać ich zaufanie.
Dołącz do dyskusji: Mozilla wprowadza opcję Focus by Firefox blokującą śledzenie internautów przez reklamy