SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Teads z nowym właścicielem. Powołano wspólne władze

Koncern Outbrain sfinalizował przejęcie platformy omnichannelowej Teads. Członkowie jej zarządu wchodzą do władz nowego właściciela, a synergie z fuzji już za ub.r. są szacowane na 65–75 mln dolarów.

David Kostman i Jeremy Arditi, fot. materiały prasowe David Kostman i Jeremy Arditi, fot. materiały prasowe

Przejęcie Teads przez Outbrain ogłoszono na początku sierpnia 2024. Transakcję sfinalizowano w poniedziałek. Jej wartość to 900 mln dolarów, z czego 625 mln dolarów nowy właściciel wyłożył w gotówce, a za resztę zapłacił pulą 43,75 mln swoich akcji.

Funkcję CEO firm po fuzji będzie pełnił David Kostman, dyrektor generalny Outbrain. Poprzedni szefowie Teads weszli do władz Outbrain jako wiceprezesi i regionalni chief business officerowie. Jeremy Arditi będzie pełnił takie funkcje w Ameryce Północnej i Południowej, a Bertrand Quesada – na rynkach międzynarodowych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

– Ta transformacyjna fuzja tworzy firmę, która bezpośrednio odpowiada na dużą lukę w przemyśle reklamowym: czyli skalowalną platformę end-to-end, która może generować istotne dla naszych klientów wyniki, od brandingowych po zakupowe, na różnych ekranach – podkreśla w komunikacie David Kostman.

Teads z nowym właścicielem będzie działać pod dotychczasową marką. Do swojej oferty ma włączyć od Outbrain technologię predykcyjną i optymalizację opartą na sztucznej inteligencji. Ma to dać rozszerzone możliwości targetowania kontekstowego, odbiorców i opartego na zakupach, łącząc doświadczenia CTV z doświadczeniami digitalowymi, w celu generowania mierzalnych wyników.

– Razem tworzymy niezwykłą, nową organizację, łącząc najlepsze aspekty obu firm– głęboką ekspertyzę w zakresie omnichannelowych rozwiązań wideo-brandingowych i reklamy performance. Misją nowego Teads jest dostarczanie trwałej wartości, zachęcając marketerów do osiągania lepszych wyników, wydawców mediów do propagowania zrównoważonych wartości treści premium, a użytkowników do zaangażowania dzięki efektywnym i angażującym kreacjom – opisuje Kostman.

Outbrain i Teads razem mają bezpośrednią integrację z ponad 10 tys. wydawców. W minionym roku obrotowym obsłużyły kampanie o wartości 1,7 mld dolarów.

– Jesteśmy zdeterminowani, by stworzyć rozwiązanie, które zagospodaruje niewykorzystany potencjał open web i pozwoli wszystkim jego użytkownikom, osiągać wymierne korzyści rozwój. Wierzymy, że priorytetowe traktowanie unikatowych doświadczeń kreatywnych, wzajemne zaufanie i przejrzystość w mediach oraz dostarczanie istotnych wyników, pozwoli stworzyć silniejszy ekosystem, który dostarczy oczekiwane rezultaty wszystkim stronom – podkreśla Jeremy Arditi.

Obie firmy wstępnie szacują, że w 2024 roku zanotowały łącznie 623 mln dolarów zysku brutto bez kosztów pozyskania ruchu oraz 630 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA. Uwzględniono już synergie z fuzji szacowane na 65–75 mln dolarów