„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.
W I półroczu 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Top Gear”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 0,67 proc. i wyniosła 103 359 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,67 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 149 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zmalał o 3,70 proc. do 44 340 egz.
Na drugiej lokacie uplasował się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 773 egz., po wzroście o 1,01 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 036 egz., po wzroście o 1,33 proc. - największym w zestawieniu.
Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 11,52 proc. do 6 923 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 002 | 103 476 | 103 359 | 187 296 | 102 676 | 102 676 |
Auto Świat | 132 029 | 84 025 | 79 149 | 142 392 | 87 252 | 82 167 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 79 648 | 44 383 | 44 340 | 84 485 | 46 620 | 46 045 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 999 | 43 873 | 43 773 | 84 812 | 43 334 | 43 334 |
Auto Świat Poradnik | 70 817 | 41 036 | 41 036 | 73 627 | 40 498 | 40 498 |
Auto Motor i Sport | 54 040 | 28 340 | 28 340 | 60 204 | 29 798 | 29 798 |
Świat Motocykli | 30 216 | 15 962 | 15 962 | 31 417 | 17 437 | 17 437 |
Automobilista | 19 658 | 8 330 | 8 311 | 20 000 | 8 773 | 8 729 |
Classic Auto | 14 450 | 6 923 | 6 923 | 14 633 | 7 835 | 7 824 |
W czerwcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2013 roku zwiększyła się o 10,05 proc. do 103 953 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 652 egz., po spadku o 2,02 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Top Gear” (41 960 egz.; spadek o 16,28 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (37 824 egz.; wzrost o 0,71 proc. - jedyny w rankingu), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (32 061 egz.; - 10,49 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej straciło „Classic Auto” - było to 17,09 proc.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 193 710 | 104 153 | 103 953 | 185 162 | 94 461 | 94 461 |
Auto Świat | 128 572 | 79 054 | 74 652 | 135 352 | 81 191 | 76 191 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 82 473 | 41 960 | 41 960 | 89 993 | 50 753 | 50 117 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 83 000 | 38 024 | 37 824 | 82 994 | 37 558 | 37 558 |
Auto Świat Poradnik | 67 983 | 32 061 | 32 061 | 70 981 | 35 820 | 35 820 |
Auto Motor i Sport | 53 774 | 27 029 | 27 029 | 58 500 | 27 039 | 27 039 |
Świat Motocykli | 31 000 | 15 020 | 15 020 | 32 500 | 16 511 | 16 511 |
Automobilista | 19 650 | 7 805 | 7 805 | 20 000 | 8 216 | 8 206 |
Classic Auto | 14 520 | 7 142 | 7 142 | 14 600 | 8 623 | 8 614 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2014 r.