Metro zamierza być dziennikiem opiniotwórczym
Bezpłatny dziennik Metro wydawany przez Agorą, w piątek pojawił sięw odmienionej makiecie. Gazeta ma ambicję stać się tytułemopiniotwórczym, reprezentującym poglądy młodego pokolenia Polaków.
- Chcemy trafić do wyżu demograficznego i reprezentować jegoproblemy. Interesują nas młodzi ludzie kończący właśnie studia,podejmujący pracę i zakładający rodziny. Sami nimi jesteśmy,dlatego rozumiemy ich problemy - powiedziała w piątek, w dniupojawienia się odświeżonego Metra, Joanna Parczyńska, wydawcagazety i dyrektor pionu prasy bezpłatnej w Agorze.
Gazetę interesują urodzeni w latach 1974-84 (obecnie w wieku24-34 lata).
Zmiana ma przede wszystkim charakter jakościowy. - Zmiana zgazety informacyjnej, na zaangażowaną i opiniotwórczą, biorącąudział w debacie publicznej, dbającą o interesy młodych - dodałredaktor naczelny Waldemar Paś.
Zmieniono także makietę. Na "jedynce" są dwa wiodące tematy oraztemat sportowy i kulturalny. Na drugiej i trzeciej stronie pojawiłysię najważniejsze redakcyjne tematy dnia. Dział Wydarzenia obecnyjest na następnych kilku stronach. Później pojawia się działKultura. - Która w nowej odsłonie została zdecydowanie rozszerzona.Ten aspekt jest bardzo istotny dla naszego czytelnika - mówi JoannaParczyńska.
Pojawiła się też nowa makieta Sportu i dodatków (Metro Praca,Metro City). Autorką projektu jest Magdalena Mamajek-Mich, dyrektorartystyczna Metra.
Wprowadzane zmiany podparte są kampanią, która obejmie wszystkiemedia. We wrześniu pojawi się też kampania telewizyjna.
Piotr Niemczycki, wiceprezes zarządu powiedział, że Agoraobserwuje rynek i niewykluczone, że w przyszłości zaproponuje noweprojekty wydawnicze.
"Metro", wydawane przez Agorę SA, pojawiło się na polskim rynkuw 2001 r., na początku wychodziło dwa razy w tygodniu. Od 2003 r.gazeta ukazuje się od poniedziałku do piątku. Na ulicach 19największych polskich miast "Metro" rozdaje ponad 500 kolporterów.Dziennik ma własny serwis internetowy oraz dodatki tematyczne m.in.praca i finanse.
Dołącz do dyskusji: Metro zamierza być dziennikiem opiniotwórczym