Unilever Polska wprowadza na polski rynek markę lodów Ben&Jerry's
Unilever rozpoczyna w Polsce sprzedaż lodów Ben&Jerry's. W tym roku będzie je wspierać akcjami samplingowymi oraz aktywnościami w mediach społecznościowych, nad którymi pracuje z agencją 180heartbeats + Jung von Matt.
Oficjalnie marka Ben&Jerry's dostępna jest w Polsce od marca br. W pierwszej kolejności Unilever skupił się na dystrybucji do niezależnych sklepów oraz w niestandardowych kanałach. Dlatego marka pojawi się w sklepach typu convenience, w kanale HoReCa oraz w e-commerce. Łącznie będzie to ok. 2 tys. punktów sprzedaży, głównie w największych miastach, gdzie - jak tłumaczy Unilever - rzeczywiście są klienci, którzy mogą tę markę polubić.
- Budujemy tę markę powoli, skupiając się na razie na największych miastach. Wprowadzamy ją tam, gdzie rzeczywiście są klienci, którzy mogą markę polubić i docenić. Ben & Jerry's współpracuje z kilkoma dystrybutorami, którzy zajmują się również dystrybucją Algidy. Nasza współpraca układa się bardzo dobrze już od kilku lat, dlatego zdecydowaliśmy się na nią również przy okazji wprowadzania nowej marki - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Natalia Szulc, communications manager w Unilevera w Polsce i krajach bałtyckich.
Producent komunikację marki Ben&Jerry's kieruje do grupy w wieku 18-35 lat, w dużych miastach. - Są to lody w segmencie wyższym, więc nasuwa się od razu porównanie z Haagen-Dazs, którego można uznać za głównego konkurenta - dodaje Natalia Szulc.
Kampania wspierająca debiut marki w Polsce skupiać się będzie na mediach społecznościowych, głównie na Facebooku. Oprócz tego zaplanowano też akcję outdoorową, ale w ograniczonym zakresie oraz reklamy wyświetlane w aplikacjach w telefonach komórkowych.
- Ważnym elementem naszej strategii są działania samplingowe. Właśnie w tym celu stworzymy specjalnego B&J truck’a, którego będzie można zobaczyć podczas wybranych eventów w Warszawie i Krakowie w drugiej połowie roku. Pierwszy event samplingowy odbędzie się już 4 kwietnia w Warszawie. Niemniej ważne są dla nas kampanie w mediach społecznościowych, ponieważ to tam nasi konsumenci spędzają dużą część wolnego czasu. Planujemy też stworzenie polskiej wersji strony internetowej, która ruszy już niebawem i będzie się można dowiedzieć, o tym gdzie można kupić lody - zapowiada Natalia Szulc.
Działaniami marketingowymi marki Ben&Jerry's zajmuje się agencja 180heartbeats + Jung von Matt.
Dołącz do dyskusji: Unilever Polska wprowadza na polski rynek markę lodów Ben&Jerry's
Opakowanie wygląda na segment niski minus. Chaotyczne. Opakowanie wrzeszczy na mnie wykrzyknikami.
Nie wiem czy coś wyjdzie z promocji produktu premium, który według polskich wyobrażeń, wygląda na wyjątkowo nie premium.