Które pisma mają największe czytelnictwo?
"Fakt" i "Gazeta Wyborcza" są najchętniej czytanymi dziennikami wPolsce, a "Tele Tydzień" to najpopularniejszy tygodnik - wynika znajnowszej fali badania PBC General. W innych segmentach lideramisą "Przyjaciółka", "Twój Styl" i "Komputer Świat Niezbędnik".Szczegóły w raporcie serwisu Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), po który sięga14,80 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, a"Gazeta Wyborcza" (Agora), którą czyta 14,15 proc.respondentów, jest liderem wśród dzienników opiniotwórczych. Dalejw zestawieniu znajdują się bezpłatne "Metro" (7,20 proc.) i "SuperExpress" (6,93 proc.), a kolejne są "Przegląd Sportowy" (4,03proc.), "Rzeczpospolita" (3,89 proc.), i "Dziennik" (3,58proc.).
"Tele Tydzień" (Wydawnictwo Bauer) czyta 35,06proc. Polaków , dzięki czemu ten tytuł jestnajpopularniejszy nie tylko wśród tygodników i tvguide'ów, lecz także wszystkich gazet i czasopism. Nadrugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,90proc.) jest "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer), które jestjednocześnie liderem kategorii pism yellow. Dalej w zestawieniuznajdują się tygodniki poradnikowe: "Pani Domu" (15,72 proc.),"Chwila dla Ciebie" (15,70 proc.) i "Naj" (15,03 proc.). "Angora"(10,25 proc.) jest najpopularniejszym tygodnikiem z przedrukamiartykułów, a "Newsweek" (9,49 proc.) - najchętniej czytanymtygodnikiem opinii.
Najwyższe czytelnictwo wśród dwutygodników ma"Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,90proc. Polaków (dwutygodnikiem jest od marca br.), a drugie miejscezajmuje "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 16,10proc. respondentów (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.).Na kolejnych pozycjach są: "Viva!" (Edipresse Polska; 11,32 proc.),lider segmentu people, i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,06proc.), najpopularniejszy magazyn w segmencie real lifestories.
"Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,37proc. Polaków, jest najpopularniejszy nie tylko wśródmiesięczników, lecz także magazynów luksusowych dla pań.Druga w zestawieniu "Claudia" (G+J Polska), której czytaniedeklaruje 11,99 proc. respondentów, jest liderem segmentumiesięczników poradnikowych. Dalej w ogólnym zestawieniumiesięczników jest magazyn wnętrzarski "Cztery Kąty" (11,20proc.).
Wśród siedmiu objętych badaniem dwumiesięcznikównajpopularniejszy jest "Komputer Świat: Twój Niezbędnik"(Axel Springer Polska), który czyta 5,21 proc. Polaków.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2009roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 438 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* "Tina" do maja 2009 była tygodnikiem
** "Reader's Digest" do października 2008 ukazywał się jako"Przegląd Reader's Digest"
*** "Sens. Poradnik psychologiczny" nie był badany w fali marzec2009
Dołącz do dyskusji: Które pisma mają największe czytelnictwo?