Internet odgrywa coraz ważniejszą rolę w polityce w USA
Z najnowszego badania Pew Internet & American Life Project wynika, że 46 procent ogółu Amerykanów korzystało z internetu, poczty e-mail lub komórkowych wiadomości tekstowych, aby uzyskać informacje na temat trwającej w USA kampanii prezydenckiej.
35 procent Amerykanów oglądało też w internecie polityczne newsy wideo, w porównaniu do zaledwie 13 procent w trakcie poprzedniej kampanii. 10 procent korzystało także z serwisów społecznościowych takich jak MySpace czy Facebook aby uzyskać informacje bądź zaangażować się w kwestie polityczne.
Z badania Pew wynika również, że blisko 40 procent Amerykanów kieruje się do sieci, aby dotrzeć do "nie filtrowanych" materiałów z prezydenckiej kampanii, w tym debat z udziałem kandydatów i ich przemówień.
Badanie zostało przeprowadzone między 8 kwietnia a 11 maja. Udział w nim wzięło 2251 dorosłych Amerykanów.
źródło: NewsFactor Network
Dołącz do dyskusji: Internet odgrywa coraz ważniejszą rolę w polityce w USA