Grupa Polsat ma prawie 1/3 udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Prace nad nową strategią Telewizji Polsat
Grupa Cyfrowy Polsat podała, że jej udziały w rynku reklamy wzrosły do 28 proc. w I kwartale br., a zarząd podtrzymuje prognozę dla całego rynku, który miałby zanotować jednocyfrowy wzrost. - Mamy nowy zarząd Telewizji Polsat, którego rolą jest zaproponowanie dalszej wizji funkcjonowania telewizji. Zarząd telewizji pracuje obecnie nad strategią, która zaprezentuje w ciągu najbliższych tygodni - zapowiedział Maciej Stec, wiceprezes Grupy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Zarząd CP podczas konferencji wynikowej za pierwszy kwartał br. podał, że jest zadowolony z poziomu udziałów w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu, który wzrósł do 28 proc.
Z kolei przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy wzrosły do 271 mln zł (o 0,5 proc. rok do roku). W tym czasie rynek zanotował tendencję spadkową o 3,1 proc. rok do roku (do 965 mln złotych – dane Starcom i analizy własne).
W swoim portfolio Grupa ma 33 kanały: ogólnotematyczne, sportowe, filmowe, muzyczne, newsowe, lifestylowe oraz partnerskie (plus jeden w przygotowaniu – Smart DOM). Podano, że Grupa Polsat i kanał główny w grupie komercyjnej zanotowały wyniki na poziomie 11,2 proc. udziału w rynku oglądalności, a dynamika udziałów w oglądalności spadła do 23,4 proc. z 23,9 proc. rok wcześniej.
Do czerwca prace nad nową strategią
Maciej Stec, wiceprezes zarządu Cyfrowego Polsatu od kwietnia 2019 roku podczas konferencji ocenił, że według Grupy całoroczna prognoza dla rynku reklamy telewizyjnej będzie zgodna z zapowiadaną. - Podtrzymujemy naszą prognozę niskiego, jednocyfrowego wzrostu rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu w tym roku - podkreślił.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl, pytany o plany wzmocnienia segmentu telewizyjnego odpowiedział: - Mamy nowy zarząd Telewizji Polsat, którego rolą jest zaproponowanie dalszej wizji funkcjonowania telewizji. Zarząd telewizji pracuje obecnie nad strategią, która zaprezentuje w ciągu najbliższych tygodni. Dotyczy to również Superstacji. Z wyników telewizji jesteśmy bardzo zadowoleni, a nowy zarząd musi spojrzeć, co jeszcze można ewentualnie poprawić po poprzednim, w którym zresztą sam byłem - stwierdził.
Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 933,87 mln zł, odnotował w zeszłym kwartale Polsat. Jego przychody były o 3,84 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,50 proc. do 657,88 mln zł. Podium uzupełnia TVP2 (382,83 mln zł; wzrost o 13,53 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (348,08 mln zł; + 3,58 proc.). Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 131,76 mln zł i wzrostem o 4,22 proc.
Cyfrowy Polsat i Telewizja Polsat mają nowych prezesów
Z początkiem kwietnia Tobiasa Solorza na stanowisku prezesa Cyfrowego Polsatu zastąpił Mirosław Błaszczyk, poprzednio przez wiele lat prezes Telewizji Polsat. Jednocześnie Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu, objął w firmie funkcję wiceprezesa. Firma zapowiedziała, że Tobias Solorz przejdzie do rad nadzorczych firm grupy Polsat. Tę zmianę komentowano jako część sukcesji realizowanej w grupie kapitałowej Zygmunta Solorza.
Z końcem marca funkcji członków zarządu Cyfrowego Polsatu zrezygnowali Dariusz Działkowski i Tomasz Gillner-Gorywoda. Równocześnie do zarządu powołany został Jacek Felczykowski, obecnie członek zarządu Polkomtelu. Ponadto z początkiem kwietnia do zarządu Telewizji Polsat dołączyły Katarzyna Wyszomirska-Wierczewska, Adam Nowe i Janusz Pliszka, a odeszli z niego Katarzyna Ostap-Tomann i Dariusz Działkowski.
W połowie marca zarząd Cyfrowego Polsatu zgodził się na zaproponowaną przez Zygmunta Solorza nową politykę dywidendową - przez najbliższe trzy lata będzie wypłacać akcjonariuszom po minimum 93 grosze na akcję rocznie, czyli po 594,8 mln zł, z czego 341 mln zł (według obecnej struktury akcjonariatu) będzie trafiać do Solorza. Zygmunt Solorz jest większościowym akcjonariuszem Cyfrowego Polsatu - bezpośrednio i poprzez swoje firmy ma akcje stanowiące 57,3 proc. kapitału i dające 66 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.
Dołącz do dyskusji: Grupa Polsat ma prawie 1/3 udziału w rynku reklamy telewizyjnej. Prace nad nową strategią Telewizji Polsat