GroupM prognozuje spadek nakładów na reklamę
Należąca do holdingu WPP Group agencja medialna GroupM planuje w tym tygodniu przedstawić prognozę zakładającą aż 11-procentowy spadek wydatków reklamowych w bieżącym roku w Wielkiej Brytanii.
To jak na razie najgorszy scenariusz dla brytyjskiego rynku. W ubiegłym tygodniu dom mediowy Carat przedstawił prognozę zakładającą, że spadek nakładów na reklamę na Wyspach wyniesie 7,1 procenta.
GroupM znacząco obniży swoje przewidywania, jako że jeszcze w grudniu minionego roku szacowała, że wydatki reklamowe na Wyspach zmniejszą się w bieżącym roku o 5,6 procenta.
Raport agencji ma również pokazać, że brytyjski rynek reklamy, obok hiszpańskiego i rosyjskiego, jest jednym z najbardziej dotkniętych przez światowy kryzys gospodarczy. Lepiej ma wyglądać sytuacja np. w USA, Francji, Niemczech i Japonii.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: GroupM prognozuje spadek nakładów na reklamę