Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową
GroupM i agencja Wavemaker, we współpracy z marką Biedronka (Jeronimo Martins Polska), przygotowały pierwszą komercyjną kampanię Advanced TV z wykorzystaniem platformy GPW DAI. Partnerami w tym testowym projekcie są także Telewizja Puls i sieć kablowa Korbank oraz Emitel.
Model dynamicznej podmiany reklamy – Addressable TV – zakłada możliwość emisji różnych reklam w ramach tego samego bloku reklamowego, dopasowanych do indywidualnych charakterystyk odbiorców. GPW DAI to platforma transakcyjna dynamicznej podmiany reklam w strumieniu telewizyjnym; jest to projekt współfinansowany z funduszu NCBR, którego celem jest stworzenie platformy do handlu reklamami adresowalnymi w Polsce.
Swoją infrastrukturę techniczną na potrzeby tej testowej kampanii udostępnia działająca na Śląsku sieć kablowa Korbank, to na jej dekoderach prowadzona będzie dynamiczna podmiana reklam oraz Emitel S.A. – największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce zapewniający narzędzia do integracji technologii DAI.
Wąska, wybrana grupa odbiorców
Kampania Biedronki, prowadzona na kanale TV Puls, kierowana jest do użytkowników sieci kablowej Korbank, z zawężeniem do obszarów geograficznych z nadreprezentacją grupy docelowej (po uwzględnieniu dodatkowych parametrów targetowania).
– Kampania z Biedronką to pierwsza komercyjna kampania na GPW DAI i pierwsze działania Addressable TV w TV Puls. Również po raz pierwszy w Polsce dynamiczna podmiana reklam odbywa się na dekoderach kablowo-satelitarnych; do tej pory DAI działała w technologii HBB (w kanałach TVN) oraz w streamingu kanałów live (na platformach Player i WP Pilot). Głównym celem projektu jest oczywiście przetestowanie nowych możliwości jakie pojawiają się na rynku w obszarze Addressable TV/CTV, co zresztą robimy zawsze, gdy tylko pojawia się taka szansa i nie pierwszy raz podejmujemy takie pionierskie działania z Biedronką. Ta marka była również w gronie pierwszych 3 brandów, które we współpracy z Wavemaker skorzystały z możliwości emisji reklam na platformie SkyShowtime w maju br. Jako jedna z pierwszych była też ze swoją komunikacją na platformie MAX. Wcześniej GroupM z agencją Mindshare realizowały dla swoich klientów pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV, w kanałach Grupy TVN, na początku 2022 roku – komentuje Maciej Olenderczyk, Advanced TV director w GroupM.
– W kampanii stosujemy rozwiązanie, w którym spot adresowalny naszej marki „przykrywa” inny spot naszej marki, emitowany liniowo w ramach naszych działań reklamowych w telewizji. Z naszego punktu widzenia największą wartością jest tu bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, którą tutaj określiliśmy jako młode rodziny z dziećmi. I dla tej grupy podmieniamy reklamy adresowane do szerszej grupy odbiorców na spoty prezentujące pieluszki lub prezenty świąteczne dla dzieci. Chętnie testujemy nowe możliwości w obszarze Addressable TV/CTV, jesteśmy bardzo ciekawi jakie wyniki mediowe przyniesie obecna kampania. Na pewno będzie to bardzo interesujący materiał do analiz i przemyśleń – dodaje Marek Badowski, senior marketing manager w Jeronimo Martins Polska.
Czytaj także: GPW DAI i Sigma Bis z pilotażową kampanią PZU
Addressable TV przyszłością reklamy tv
– Dynamiczna podmiana reklam w technologii Addressable TV to przyszłość personalizowanego przekazu reklamowego, dlatego z dużym entuzjazmem przystąpiliśmy do tej pionierskiej kampanii. Technologia DAI nie tylko zwiększa precyzję dotarcia do widzów, ale także umożliwia wdrożenie nowych, bardziej interaktywnych i kreatywnych form reklamowych. Szczególnie cieszy nas fakt, że jest to pierwsza komercyjna kampania Addressable TV realizowana na dekoderach w sieciach kablowych w Polsce, co otwiera nowe możliwości dla całego rynku reklamy telewizyjnej – powiedział Mariusz Kołodziejski, dyrektor ds. technicznych Telewizji Puls.
GroupM i Mindshare realizowały pierwsze w Polsce komercyjne kampanie Addressable TV, w kanałach Grupy TVN, już w pierwszym kwartale 2022 r. Wykorzystanie dynamicznej podmiany reklam w technologii HBBTV pozwoliło wtedy na precyzyjniejsze dobieranie komunikatu do różnych grup celowych i minimalizację GRP wyemitowanych nieodpowiednim targetom. Obie kampanie prowadzone były w kanałach Grupy TVN jako pierwszych dostępnych dla tego typu działań, czyli: TVN, TVN7 i TTV.
Od tamtej pory GroupM i jej agencje zrealizowały dla swoich klientów w sumie już niemal 400 kampanii Advanced TV.
Telewizja Puls to trzecia największa telewizja komercyjna w Polsce – nadawca dwóch ogólnopolskich kanałów telewizyjnych TV Puls i PULS 2, z wielogodzinnym pasmem Puls Kids dla dzieci i ich rodziców. W zasięgu TV Puls znajduje się 34,1 mln widzów, a PULS 2 – 33,5 mln widzów (wrzesień 2024; All 4+).
Dołącz do dyskusji: Biedronka pierwszą komercyjną marką wykorzystującą nową platformę reklamową