SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GroupM ma nowe narzędzie do kampanii DOOH

GroupM (mediowa grupa inwestycyjna należąca do WPP) wprowadza do swojej oferty narzędzie Advanced DOOH, które umożliwia precyzyjne i elastyczne planowanie oraz zakup kampanii Digital Out-Of-Home w Polsce. 

Narzędzie to wykorzystuje autorską platformę umożliwiającą planowanie, aktywację i pomiar kampanii DOOH. W ramach rynkowego debiutu Advanced DOOH zostało wykorzystane w działaniach dla Unilevera, w kampanii Dove #PrawdziwePiękno, zrealizowanej przez Mindshare Polska. Równolegle z debiutem nowego narzędzia GroupM przeprowadziło – we współpracy z firmami Gemius i Jetline – pierwsze w Polsce badania synergii DOOH i TV. Testy wykazały, że strategiczne wykorzystanie DOOH, wsparte zaawansowanymi narzędziami planerskimi, może znacząco zwiększyć zasięg i efektywność działań reklamowych – udokumentowano wzrost zasięgu aż o ponad 11 punktów procentowych (dzięki dodaniu DOOH do kampanii TV).

Advanced DOOH wykorzystuje autorską platformę umożliwiającą planowanie, aktywację i pomiar kampanii DOOH. W jednym miejscu integruje powierzchnię wszystkich dostawców, dane geolokalizacyjne, rozwiązania kreatywne i narzędzia pomiarowe. W odróżnieniu od dotychczasowego modelu zakupu i rozliczania efektów kampanii OOH, nowe rozwiązanie GroupM jest oparte na ulepszonym KPI, jakim są realne kontakty z kampanią. Kampanie Advanced DOOH realizowane są w modelu programatycznym, co przekłada się na wysoką elastyczność oraz oszczędność czasu.

Rośnie zainteresowanie nośnikami cyfrowymi

– Dynamiczny rozwój rynku reklamy OOH i wzrost popularności nośników cyfrowych digital out-of-home, generują duże zainteresowanie ze strony klientów. DOOH postrzegany jest obecnie jako ważne medium pozwalające na budowanie komplementarnego zasięgu do TV oraz precyzyjne dotarcie do odbiorców w pobliżu miejsc zakupu. Aby ułatwić osiąganie tych celów klientom wprowadzamy do palety naszych narzędzi Advanced DOOH, czyli przełomowe w skali polskiego rynku rozwiązanie do planowania mediów, opracowane przez GroupM, które w jednym miejscu łączy powierzchnie, dane, rozwiązania kreatywne i pomiarowe, aby dostarczyć klientom maksymalnie elastyczne rozwiązanie w zakresie kampanii zewnętrznych – komentuje Agnieszka Parfienowicz, managing partner, GroupM Poland.

W kampanii zaplanowanej przez Mindshare Polska dla marki Dove (Unilever) wykorzystano dane z czujników Jetline zamontowanych na ekranach More oraz z panelu badawczego Gemius, umożliwiając precyzyjny pomiar inkrementalnego zasięgu kampanii DOOH w stosunku do TV.

Tematem przewodnim kampanii, zrealizowanej jesienią ub.r. było „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”. Marka Dove zachęcała w niej do debaty nad wpływem sztucznej inteligencji na postrzeganie piękna – w generowanych przez AI obrazach promowane są bowiem nierealistyczne standardy piękna, w których nie ma miejsca na różnorodność i inkluzywność. W związku z tym Dove zobowiązało się do tego, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI w swoich reklamach.

– To pierwsza w Polsce kampania, w której w tak precyzyjny sposób zmierzono synergię między telewizją a DOOH, dzięki danym z ekranów More i panelu badawczego Gemius. Wyniki kampanii Dove potwierdzają skuteczność naszego podejścia do planowania mediów – dodaje Agnieszka Parfienowicz - Narzędzie Advanced DOOH pozwala nam precyzyjnie planować i optymalizować zasięg kampanii DOOH, co przekłada się na lepsze wyniki dla naszych klientów. Debiut Advanced DOOH wpisuje się oczywiście w szerszy rynkowy kontekst; mam tu na myśli np. pomiary oglądalności telewizji poza domem i pomiary parametrów OOH/DOOH prowadzone przez firmę Gemius. A patrząc jeszcze szerzej: analiza skumulowanego zasięgu wszystkich mediów staje się coraz bardziej holistyczna, a teraz dodajemy do tej analizy także kanał DOOH.

Dołącz do dyskusji: GroupM ma nowe narzędzie do kampanii DOOH

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl