SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google zaangażuje AI do rozwiązań reklamowych

Google podczas swojej corocznej konferencji Marketing Live zaprezentowało nowości dla reklamodawców. W tym roku bigtech mocno skupia się na rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji. 

Na konferencji Google Marketing Live (GML) Google przedstawił najnowsze narzędzia do kontroli generowania zasobów kreatywnych, wciągające reklamy, a także nowe funkcje wizualnego opowiadania historii.

Pierwsza nowość dla specjalistów planujących kampanie w ekosystemie Google dotyczy Performance Max. Wkrótce sztuczna inteligencja Google automatycznie wygeneruje rekomendacje prezentujące produkty w różnych sytuacjach, kontekstach i scenariuszach - na podstawie benchmarków oraz wytycznych i standardów marki – poinformowano na konferencji.

Jednym z pierwszych beta testerów generowania zasobów w Performance Max była firma Event Tickets Center. 

Zobacz: Google znów to robi. Chodzi o ciasteczka w Chrome

Nowe narzędzia dla e-commerce od Google oparte o AI

Google wprowadza także nowe możliwości edycji obrazów, tak by reklamodawcy mogli dodawać nowe obiekty, rozszerzać tła i przycinać obrazy oraz dostosować je do dowolnego formatu, rozmiaru i orientacji. Ponadto sprzedawcy detaliczni będą mogli wyróżniać swoje produkty w kanałach Google Merchant Center i korzystać z możliwości edycji. Gdy reklamodawcy będą stopniowo odkrywać nowe kreatywne pomysły, sztuczna inteligencja Google wygeneruje więcej rekomendacji prezentujących produkty w różnych sytuacjach, z użyciem różnych kontekstów i w różnych scenariuszach.

Reklamodawcom zostaną udostępnione nowe efekty wizualne oparte na sztucznej inteligencji, takie jak wirtualna przymierzalnia (Virtual Try On) czy obrotowe reklamy 3D.

Virtual try on, Google

Na podstawie przekazanych informacji, takich jak na przykład zdjęcia mebli czy wysokość budżetu, Google AI może wygenerować rekomendacje dotyczące odpowiedniej wielkości magazynu do przechowywania, ilości potrzebnych materiałów do pakowania, a jednocześnie wyświetlić linki do ich bezpośredniego zakupu.

Zobacz: Google zapłaci miliony za treści AI? 

Nowe formaty reklamowe w wyszukiwarce i YouTube

Nowe funkcje reklamowe pojawią się również w YouTube Shorts. Do tego rodzaju filmów zostaną wpięte wertykalne formaty reklamowe, naklejki reklamowe z wezwaniem do działania oraz nowe animowane reklamy graficzne, automatycznie generowane w oparciu o obrazy z kont reklamodawców i plików o produktach w ramach Demand Gen.

Zobacz: YouTube "czyści" polską platformę. Jaka jest skala walki Google z dezinformacją? 

Google zaoferuje także reklamodawcom nowe opcje promocji obok wyników wyszukiwania w oparciu o AI. Jak pisaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, wydawcy podnoszą, iż tego rodzaju wyszukiwanie jest dużym zagrożeniem dla mediów cyfrowych, bo powoduje znacząco mniej przekierowań do ich treści -  odpowiedzi na pytania użytkowników generuje bowiem sztuczna inteligencja. Zatem zapytanie kierowane do AI Overviews zwraca użytkownikowi gotową odpowiedź, nie musi w tym modelu wyszukiwarki klikać w linki.

Jak jednak wynika z komunikatów przekazanych na Google Marketing Live, koncern zamierza rozwijać ten rodzaj wyszukiwania, o czym świadczą pokazane możliwości reklamowe AI Overviews. 

„Wstępne testy wykazały, że reklamy wyświetlane obok wyników wyszukiwania generowanych przez AI są wartościowe dla użytkowników. Wkrótce zaczniemy testować Search and Shopping Ads w AI Overviews dla użytkowników w USA. Będą one mogły pojawić się w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „sponsorowane”, jeśli będą istotne zarówno w odniesieniu do zapytania, jak i informacji wygenerowanych przez AI” – podano w komunikacie Google. 

Co ważne, reklamodawcy w tym przypadku nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań. Reklamy z istniejących kampanii w sieci wyszukiwarki, Performance Max i standardowych kampanii produktowych mogą automatycznie wyświetlać się w AI Overviews – podaje Google, zapowiadając kontynuację testów obecnych i wprowadzanie nowych formatów reklamowych do wyszukiwarki opartej o AI.  

Ponadto Google ogłosił, że  menedżer danych Google Ads jest już teraz dostępny dla wszystkich. Narzędzie to umożliwia reklamodawcom proste gromadzenie własnych danych w jednym miejscu, co pozwala na ich łatwą analizę i wykorzystanie w kampaniach reklamowych.

Google zwiększa przychody i zyski

Na koniec pierwszego kwartału br. Alphabet, właściciel m.in. Google’a i YouTube’a, zwiększył wpływy o 15 proc. do 80,54 mld dolarów, a jego zysk netto poszedł w górę z 15,05 do 23,66 mld dolarów.

Przychody z segmentu Google w minionym kwartale sięgnęły 70,4 mld dolarów, wobec 61,96 mld rok wcześniej. Wpływy z wyszukiwarki wzrosły z 40,36 do 46,15 mld dolarów, z reklam na YouTubie - z 6,69 do 8,09 mld, a z subskrypcji, platform i sprzętu - z 7,41 do 8,74 mld. Przychody z sieci reklamowej Google zmalały z 7,5 do 7,41 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Google zaangażuje AI do rozwiązań reklamowych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
katarzyna
Nie ma się co dziwić, skoro mamy do dyspozycji takie narzędzie to czemu z niego nie korzystać? Oby tylko robić to umiejętnie. I tyczy się to różnych działań reklamowych, także profesjonalnych agencji. Na pewno w najnowszych technologiach drzemie duży potencjał , ale trzeba wiedzieć jak je wykorzystać na korzyść klienta. W Hashi Hoshi Dom Mediowy radzą sobie z tym bezbłędnie. .
odpowiedź