„Dziennik Gazeta Prawna” korzysta z AI do korekty
Do korekty tekstów w „Dzienniku Gazecie Prawnej” (Infor) wprowadzono rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Wydawca „Dziennika Gazecie Prawnej” wylicza, że wykorzystywane do korekty tekstów zaawansowane rozwiązania pomagają w identyfikacji błędów językowych, fact-checkingu oraz wykrywaniu nieścisłości.
– Korzystamy z komercyjnej wersji platformy jednego z wiodących dostawców, która zapewnia bardzo jasne Privacy Policy. Pozwala nam to skalować nasze rozwiązanie w sposób bezpieczny i dostosowywać do naszych potrzeb, a dodatkowo dzięki współpracy partnerskiej byliśmy w stanie uzyskać korzystne warunki finansowe. Wcześniej oczywiście przetestowaliśmy właściwie wszystkie dostępne rozwiązania, zarówno nasze rodzime, jak i te z dalekiego wschodu – opisuje Wojciech Sulik, prezes spółki Infor IT.
CZYTAJ TEŻ: Król Ryszard I. Szef Inforu: “Ja nie zwalniam ludzi, bo mam taki humor”
Firma zapewnia, że AI jest wsparciem dla redaktorów, mającym optymalizować przygotowywanie treści i podnosić ich jakość.
– Testy nowego rozwiązania prowadziliśmy przez ostatnie tygodnie. Chodziło o wytrenowanie AI tak, by podnieść jakość treści bez utraty unikalnego, profesjonalnego profilu DGP, do jakiego są przyzwyczajeni nasi Czytelnicy – komentuje Barbara Kasprzycka, zastępca redaktora naczelnego „Dziennika Gazecie Prawnej”.
– Ostateczny kształt tekstów zawsze pozostaje jednak zasługą człowieka – autora, który zdobył informacje, redaktora, który pomógł wydobyć to, co w nich najważniejsze, wreszcie korekty, która na końcu sprawdza, czy coś nie zostało przegapione – zaznacza.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w czwartym kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazecie Prawnej” wynosiła 23 314 egz., o 14,32 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” korzysta z AI do korekty
Bardzo niestety.