Facebook ułatwia blokowanie marek, grup i znajomych
Facebook wprowadził w aktualnościach nowy przycisk, który pozwala szybko zablokować treści pochodzące z konkretnych źródeł - od innych użytkowników, reklamodawców i grup funkcjonujących w serwisie.
O nowej funkcjonalności poinformował Greg Marra, product manager Facebooka na oficjalnej stronie serwisu. Opcja jest dostępna zarówno w desktopowej, jak i mobilnej wersji Facebooka.
- Użytkownicy otrzymali narzędzie do łatwego przeglądania aktywności poszczególnych osób, stron i grup w ciągu ostatnich kilku dni - napisała Marra. - Dzięki temu mogą w łatwy sposób odnaleźć źródło, którego w przyszłości nie chcą śledzić i potwierdzić to za pomocą odpowiedniego przycisku. Decyzję w każdej chwili można zmienić, i pozwolić ponownie zablokowanemu autorowi na to, by był widoczny na liście aktualności - podkreśliła.
Aby szybko skorzystać z nowych funkcji udostępnionych przez serwis przy każdym poście należy wybrać przycisk umieszczony w prawym górnym rogu. Następnie na liście można zaznaczyć jedną z opcji, na przykład „Nie chcę tego widzieć” lub „Nie chcę obserwować”. Wybranie jednej z możliwości spowoduje, że konkretna treść zostanie ukryta w aktualnościach lub wpisy pochodzące ze wskazanego źródła nie będą więcej pojawiać się na głównej stronie profilu użytkownika.
Wraz z nowym narzędziem Facebook wprowadził też możliwość wzięcia udziału w ankiecie, dzięki której użytkownicy odpowiadając na kilka pytań mogą, jak pisze Marra, „pomóc w ulepszeniu aktualności i dostosowaniu ich w jeszcze większym stopniu do potrzeb i upodobań użytkowników”. Ta ostatnia opcja jest na razie dostępna jedynie w desktopowej wersji Facebooka. Użytkownicy wersji mobilnej zobaczą ją za kilka tygodni.
Dołącz do dyskusji: Facebook ułatwia blokowanie marek, grup i znajomych