Carat Polska, Value Media, Arena Media i MullenLowe MediaHub walczą o obsługę mediową Telewizji Polskiej
O obsługę mediową budżetu reklamowego Telewizji Polskiej, szacowanego na blisko 16 mln zł brutto, walczą firmy: Arena Media Communications (Havas Media Group), Carat Polska (Dentsu Aegis Network Polska), MullenLowe MediaHub i Value Media (Group One). Ta ostatnia agencja broni obsługi TVP.
W trwającym od drugiej połowy lutego przetargu mediowym TVP obsługi publicznego nadawcy broni dom mediowy Value Media. Ponadto o zlecenie starają się Arena Media, Carat Polska i MullenLowe MediaHub.
Roczny budżet, jaki TVP planuje przeznaczyć na działania marketingowe, wynosi dokładnie 15 897 750 zł brutto. Carat złożył ofertę z ceną wynoszącą ok. 15,58 mln zł, MullenLowe - 15,66 mln zł, Arena Media - 15,89 mln zł, a Value Media -15,90 mln zł.
Do zadań wybranego domu mediowego, który dla TVP będzie pracować rok, należeć będzie m.in. tworzenie strategii mediowych kampanii reklamowych, planowanie i zakup mediów w celu ich realizacji. Wybrana agencja będzie pracować dla telewizji publicznej w tym zakresie przez rok od momentu podpisania umowy - ma to nastąpić najpóźniej 1 czerwca br. Zaplanowane przez TVP kampanie mają obejmować wszystkie kanały komunikacji: prasę, telewizję, radio, internet oraz outdoor. Nadawca dopuszcza działania reklamowe także w mediach zagranicznych - budżet na to nie może jednak w ciągu roku przekroczyć kwoty 200 tys. zł brutto, już po rabatach. TVP przewiduje też działania niestandardowe - chce na nie przeznaczyć 3,24 mln zł brutto (po rabatach).
Według informacji zawartych w briefie przetargowym roczne wynagrodzenie wybranej agencji mediowej będzie wynosić 484 tys. zł netto.
Aktualnie za planowanie i zakup mediów do kampanii reklamowych TVP odpowiada Value Media. Ten dom mediowy wygrał przetarg nadawcy na początku ub.r. i zaczął jego obsługę mediową w lutym. Umowa wówczas została zawarta na rok. Na początku lutego br. TVP przedłużyła umowę z tą agencją o kolejne cztery miesiące, do końca maja.
Dołącz do dyskusji: Carat Polska, Value Media, Arena Media i MullenLowe MediaHub walczą o obsługę mediową Telewizji Polskiej