Blisko 6-procentowy wzrost na rynku reklamy telewizyjnej
Pomimo obaw o kryzys gospodarczy, w bieżącym roku globalny rynek telewizyjnej reklamy zanotuje solidny wzrost.
Dochody na rynku globalnej reklamy w telewizji mają w bieżącym roku wynieść 123 miliardy dolarów, czyli o 5,8 procenta więcej w porównaniu z rokiem 2007 - informuje serwis Media Life, powołując się na raport firmy badawczej Informa Telecoms & Media.
To wyższy wzrost w porównaniu z rokiem wcześniejszym, gdy dochody wzrosły tutaj o 3,5 procenta. Z kolei tegoroczny wzrost zostanie uzyskany przede wszystkim dzięki sierpniowym igrzyskom olimpijskim w Pekinie.
Z raportu Informy wynika również, że w ubiegłym roku największym rynkiem telewizyjnej reklamy były Stany Zjednoczone, gdzie wydano na nią 43,2 miliarda dolarów, a druga pod tym względem była Japonia. Tymczasem najwyższy wzrost wydatków został zaobserwowany w Rosji i Rumunii.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Blisko 6-procentowy wzrost na rynku reklamy telewizyjnej