Bauer zamknął kolejny miesięcznik komputerowy
Sierpniowy numer miesięcznika komputerowego "Next" był ostatnim, który trafił na rynek. Wydawnictwo Bauer zdecydowało się na zawieszenie wydawania tytułu z przyczyn ekonomicznych - spadała jego sprzedaż i malały wpływy reklamowe. Wcześniej podobny los spotkał poświęcony grom magazyn "Click!".
"Next. Magazyn Komputerowy" był pismem przeznaczonym dla profesjonalistów IT, zaawansowanych użytkowników komputerów i dla osób interesujących się technikami komputerowymi. Zadebiutował na rynku w październiku 2007 roku. Z danych ZKDP wynika, że pierwsze trzy wydania miesięcznika sprzedały się w ilości 101 803 egz. Jednak w ubiegłym roku sprzedaż ogółem magazynu spadła do 56 503 egz., a w okresie od stycznia do maja br. wynosiła już tylko 37 229 egz.
- Tytuł miał swój kilkuletni plan biznesowy, który zakładał jego rozwój w dłuższej perspektywie. Taki plan przewidywał między innymi odłożone w czasie uzyskanie rentowności. W ubiegłym roku i jeszcze na początku obecnego udawało się trzymać blisko tego planu. W ostatnich miesiącach otoczenie biznesowe zmieniło się na tyle, że magazyn "Next" stracił zdolność do jego realizacji - wyjaśnia nam powody zawieszenia wydawania pisma Zbigniew Bański, dyrektor wydawniczy tytułów komputerowych w Bauerze.
Redakcja "Next", którą kierował Marek Konderski, liczyła 10 osób. - Wszyscy otrzymali wypowiedzenia - informuje Bański. Mimo likwidacji magazynu, wydawnictwo nie zamierza zamykać powiązanego z miesięcznikiem portalu internetowego www.nextmag.pl. - Za jego prowadzenie będzie odpowiadać redakcja Interii - tłumaczy nam dyrektor wydawniczy.
"Next" to nie pierwszy tytuł komputerowy, który Bauer zamknął w tym roku. W kwietniu br. również z przyczyn ekonomicznych spółka zdecydowała się na likwidację magazynu o grach komputerowych "Click!". Teraz w jej portfolio zostały już tylko dwa miesięczniki komputerowe: poświęcony grom "CD Action" i skupiający się na tematyce poradniczej "PC Format".
- Oba te magazyny są zdecydowanymi liderami w swoich segmentach i to zarówno pod względem sprzedaży egzemplarzowej jak i przychodów reklamowych. Będą więc oczywiście nadal wydawane - podkreśla Zbigniew Bański. Średnia sprzedaż ogółem "CD Action" w okresie od stycznia do maja br. wyniosła 88 938 egz. , zaś "PC Format" - 103 603 egz. (dane ZKDP).
Dołącz do dyskusji: Bauer zamknął kolejny miesięcznik komputerowy