Wielka inwestycja Grupy Bauer Media. Kupuje giganta reklamy zewnętrznej
Grupa Bauer Media, działająca głównie w obszarze prasy i radia, przejmuje należącą do Amerykanów firmę reklamy zewnętrznej Clear Channel Europe North, obecną także w Polsce. - Przejęcie Clear Channel Europe stanowi kluczowy krok w realizacji nowej strategii naszej Grupy - ocenia prezeska Bauer Media. Transakcja powinna zostać zamknięta w tym roku, potrzebne będą do tego zgody organów regulacyjnych.
Według serwisu PressGazette, transakcja opiewa na 625 mln dol.
- Przejęcie Clear Channel Europe rozszerza europejski zasięg działania Grupy Bauer Media i wzmacnia jej podstawową aktywność związaną z mediami. Dzięki silnemu portfolio wysoce zdigitalizowanych aktywów, Clear Channel Europe wzbogaca Grupę Bauer Media o dodatkową ofertę na 12 rynkach, w Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, Litwie, Holandii, Norwegii, Polsce i Szwecji w tym siedmiu, na których ma już silną pozycję i pięć nowych krajów. Ta transakcja wzmacnia również rozwiającą się ofertę Grupy Bauer Media na rynku cyfrowym oraz jej cyfrowe kompetencje – podano w komunikacie.
Dodano, że dołączenie Clear Channel Europe poszerzy ofertę Grupy Bauer Media dla reklamodawców o nowe kanały kontaktu z konsumentami, umożliwiając realizację bardziej skutecznych kampanii w Europie.
- Przejęcie Clear Channel Europe stanowi kluczowy krok w realizacji nowej strategii naszej Grupy. Poprzez wzmocnienie naszych podstawowych mediów i powiązanych biznesów, przy jednoczesnym inwestowaniu w cyfrową transformację, ten ruch poszerza nasze możliwości i umacnia pozycję głównego gracza w wysoce konkurencyjnej branży medialnej – mówi Yvonne Bauer, prezeska Grupy Bauer Media.
Grupa Bauer Media chce dotrzeć do 350 mln konsumentów
- Połączenie ofert naszych dwóch firm pozwoli nam dotrzeć do 350 milionów konsumentów za pośrednictwem 200 marek czasopism, 150 marek audio i 110 000 witryn Out of Home w Europie. Rozszerza to zakres naszej oferty dla reklamodawców, dając im z kolei możliwość zwiększenia zasięgu i trafności ich kampanii w coraz bardziej połączonym i cyfrowym świecie - dodaje prezeska Bauera.
Zespół zarządzający Clear Channel Europe będzie nadal kierował operacjami Out of Home i nadzorował 1400 pracowników.
- Cieszymy się, że dołączymy do Bauer Media, aby budować na silnych fundamentach, które stworzyliśmy na europejskich rynkach jako część Clear Channel Outdoor. Niezmiennie dobre wyniki naszych aktywów w Europie Północnej rok do roku podkreślają rosnący popyt na tych rynkach i zaangażowanie naszych zespołów w realizację projektów dla naszych klientów i partnerów - mówi Justin Cochrane, CEO Clear Channel Outdoor UK & Europe.
Głównym doradcą Bauer Media w zakresie fuzji i przejęć była firma LionTree Advisers. Reed Smith pełnił rolę doradcy prawnego. Spółce doradzały również OOH Capital, Deloitte i Herbert Smith Freehills.
Magazyny i radia w polskim portfolio Bauera
W Polsce Grupa Bauer posiada Wydawnictwo Bauer, wydawcę kilkudziesięciu magazynów, czytanych przez 6,3 mln czytelników, oraz Grupę RMF, nadawcę m.in. największej stacji radiowej RMF FM, a także stacji RMF Maxx i RMF Classic.
Polski oddział Clear Channel w swoim portfolio posiada ogólnopolską sieć nośników klasycznych, digitalowych oraz reklamę tranzytową.
Dołącz do dyskusji: Wielka inwestycja Grupy Bauer Media. Kupuje giganta reklamy zewnętrznej