SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ATM Grupa stawia na HD

Produkcje w HD i inwestycje w nowe kanały dystrybucji to plany ATM Grupy (m.in. 'Świat według Kiepskich' czy 'Pierwsza miłość') na 2007 rok.

ATM Grupa szacuje, że uzyskała w 2006 roku przychody w wysokości 86,5 mln zł, co oznacza wzrost o 19% w stosunku do roku ubiegłego. O 72% zwiększył się zysk netto (z 11,8 mln w 2005 roku do 20,3 mln w 2006). Firma charakteryzuje się wysoką rentownością: marża operacyjna w 2006 roku osiągnęła poziom 26,4%, a marża netto 25,2% - podano we wtorek na konferencji prasowej.

ATM Grupa zarobiła w zeszłym roku głównie na telenoweli „Pierwsza miłość” (113 godzin emisji), teleturnieju „Gra w ciemno” (128 godzin emisji), emitowanej na TVP1 telenoweli „Warto kochać” (38 godzin emisji).

Również film i nakręcony w tym samym czasie serial „Pitbull”, a także reality show „Chcę być piękna”, które z powodu pory emisji w czwartki po godz. 20 nie okazało się być jednak hitem Polsatu, wygenerowały dobre wyniki finansowe za 2006.

Prezes zarządu Tomasz Kurzewski chwali się zeszłoroczną koprodukcją z MTL Maxfilm, komedią romantyczną „Dlaczego nie!”, którą w trakcie pierwszych trzech tygodni wyświetlania obejrzało w kinach ponad 750 tyś. widzów.

Większość tegorocznych produkcji Grupa przygotowuje już w technologii HD (High Definition). Produkowana jest tak kontynuacja „Pitbulla”, a także zapowiadane jako duże wydarzenie serial political fiction „Ekipa”, reżyserowany przez Agnieszkę Holland oraz znany telewidzom Polsatu serial „Fala zbrodni”. ATM na sprzęt do tego typu produkcji zamierza wydać w tym roku ok. 20 mln zł.

„Staramy się konkurować na różnych płaszczyznach aktywności. Dotyczy ona też konkurencji pod względem jakości technicznej. Jeżeli chcemy być najlepsi na rynku, musimy oferować produkt w najlepszej jakości technicznej. Wartość produktu w HD jest niewspółmiernie większa, do zwykłej jakości, ponieważ zachowuje świeżość na dłużej. Wszyscy wiemy, że telewizja zmierza w kierunku emisji w wysokiej rozdzielczości” – mówi Kurzewski.

Z innych dużych produkcji ATM w tym roku warto podkreślić nowy serial komediowy „I kto tu rządzi” z Bogusławem Lindą i Małgorzatą Foremniak w reżyserii znanego z „13 posterunku” Macieja Ślesickiego. Serial nada Polsat już za miesiąc. Tym samym szefostwo firmy podkreśla, że do kolejnych projektów udaje się pozyskiwać coraz lepszych twórców, czym wcześniej ATM nie mógł się pochwalić.

ATM próbuje jako pierwszy na polskim rynku zaoferować swoje produkcje z przeznaczeniem w zupełnie nowe kanały dystrybucji.

Od stycznia 2007 dla portalu wp.pl Grupa tworzy programy do telewizji internetowej. Jest to jedna z pierwszych firm producenckich, która stworzyła tego typu treści wyłącznie na potrzeby internetu. Już w grudniu 2006 rozpoczęło pracę małe studio w Warszawie, gdzie realizowane są programy publicystyczne, informacyjne i rozrywkowe. ATM dostarcza codziennie na wp.pl m.in. alternatywny serwis informacyjny „Nagie fakty”.

W przypadku, gdzie produkcje z przeznaczeniem do internetu nie brzmią do końca nowatorsko, produkowanie formatów przeznaczonych na telefony komórkowe, wydaje się być na naszym rynku zupełnym novum.

„Cyfryzacja rynku we Włoszech, skąd po niedawnej wizycie przywieźliśmy wiele spostrzeżeń, doprowadziła do tego, że na komórce istnieje możliwość oglądania kilkunastu programów. U nas jeszcze tego nie ma, ale widząc kierunki rozwoju nowych mediów, już się to tego powoli przygotowujemy” – mówi Kurzewski.

Firma jest na etapie planowania produktów. Prezes zdradza nam, że pracuje nad formatem fabularnym. Od tego, kiedy i czy w ogóle ATM zainteresuje się tym obszarem działań, zależą decyzji polskich operatorów komórkowych, mające na celu przystosowanie rynku do tego typu przekazu.

Na wysokie zeszłoroczne przychody złożyło się również to, że Grupa sprzedaje swoje licencje nie tylko w kraju, ale też za granicę.

W zeszłym roku udało się nam sprzedać teleturniej „Gra w ciemno” do Grecji, a do Irlandii telenowelę „Pierwsza miłość” – mówi Dorota Kurzewska, wiceprezes ATM Grupa.
 
Wcześniej ATM sprzedało do Nowej Zelandii teleturniej „Awantura o kasę”, a do Włoch „Grę w ciemno”.

„Sprzedano również opcje, tzn. zdobyto prawa pierwszeństwa do sprzedaży licencji na danym rynku, kolejno do: USA, Hiszpanii, Niemiec, Indii, Turcji, Holandii, Szwecji, Finlandii („Gra w ciemno”); USA, Argentyny, Kanady, Rumunii („Awantura o kasę”)” – dodaje wiceprezes.

W planach inwestycyjnych na lata 2007-2009 jest też budowa dużego studia telewizyjnego. Pod uwagę brana jest Warszawa. W tej chwili większość produkcji nagrywana jest we Wrocławiu.

Założona w roku 1992 jako ATM Total Vision wrocławska firma ATM Grupa znana jest przede wszystkim z takich produkcji jak 'Świat według Kiepskich', "Fala zbrodni", 'Pierwsza miłość', 'BAR', "Biuro kryminalne", "Warto kochać" czy"Pitbull".

Dołącz do dyskusji: ATM Grupa stawia na HD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl