Agencja DDB nową identyfikacją wizualną wraca do korzeni (wideo)
Agencja reklamowa DDB, która obchodzi w tym roku 70-lecie istnienia wprowadza nową identyfikację wizualną. Wraca w niej do korzeni i czasów swoich założycieli, którymi są Ned Doyle, Mac Dane i Bill Bernbach.
Ned Doyle, Mac Dane i Bill Bernbach założyli agencję w Nowym Jorku w 1949 roku. W związku z obchodami 70-lecia istnienia wprowadzono nową identyfikację wizualną, która ma przywoływać podstawowe zasady trzech jej założycieli.
Nowe logo zostało zaprojektowane przez DDB North America i zawiera nazwiska założycieli, odzwierciedlając pełną nazwę firmy po jej pierwszym wprowadzeniu: Doyle Dane Bernbach. Jest to powrót do dawnego znaku - wykorzystuje dwie litery D jedna na drugiej, które tworzą literę B.
„Inne agencje reklamują swoje nazwy i odwracają się od swoich założeń i wizji, DDB postanowiło natomiast podkreślić wartości, które Doyle, Dane i Bernbach wyznawali zakładając własną agencję - kreatywność i ludzkość” - napisano w wydanym oświadczeniu.
Kiedy Doyle, Dane i Bernbach w 1949 roku zakładali firmę, agencja szybko stała się znana ze swojego wyraźnego stylu kreatywnego, który został oparty na prostocie, a Bernbach jest uznawany za pierwszego twórczego lidera łączącego copywriterów i dyrektorów artystycznych w dwuosobowe zespoły - podejście, które trwa do dzisiaj.
Wendy Clark, dyrektor naczelna DDB, dodaje: - Wielkie marki mają swoją przeszłość i stopę w przyszłości. Ta tożsamość wizualna doskonale oddaje nasze dziedzictwo, ale też współczesne myślenie i pracę.
Agencja DDB połączyła siły z agencją BBDO w 1986 roku, tworząc holdingową grupę Omnicom.
Dołącz do dyskusji: Agencja DDB nową identyfikacją wizualną wraca do korzeni (wideo)