2,1 mln Polaków korzysta z LinkedIn, najczęściej w środku tygodnia
W Polsce ze strony internetowej Linkedin.com korzysta 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci. To o ponad 250 tys. więcej niż rok temu, dzięki przyrostowi liczby internautów korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych - wynika z danych Gemiusa.
Liczba odwiedzających serwis LinkedIn zaczyna rosnąć w poniedziałek, osiąga swoje maksimum w środku tygodnia (w środę lub czwartek), a potem spada, osiągając najniższe wartości w weekend. Taką tendencję widać w każdym tygodniu kwietnia.
Rekordowa dzienna liczba użytkowników sieci, którzy odwiedzili serwis, została odnotowana w środę 13 kwietnia - 305 tys. (źródło: badanie Gemius/PBI), a najmniejsza w Niedzielę Wielkanocną 16 kwietnia - stronę odwiedziło wówczas 43 tys. osób, czyli 0,2 proc. internautów.
Wzrost liczby odwiedzających serwis zawdzięcza użytkownikom urządzeń mobilnych. Rok temu było ich 320 tys., a w ubiegłym miesiącu 580 tys. Do tego dochodzi niemal 90 tys. użytkowników aplikacji mobilnej LinkedIn odnotowanych w kwietniu 2017 r. Liczba odwiedzających Linkedin.com na komputerach stacjonarnych i laptopach w ciągu ostatniego roku niemal się nie zmieniła i wynosi 1,6 mln. W kwietniu 2016 r. stanowiło to 6,3 proc. wszystkich internautów, a rok później 5,8 proc. Łączna liczba odwiedzających Linkedin.com i korzystających z aplikacji mobilnej to 2,2 mln (7,9 proc. polskich internautów).
- Porównując dane z kwietnia 2016 i 2017 roku dotyczące odwiedzalności serwisu, widzimy, że część internautów przeniosła się z komputerów osobistych i laptopów na urządzenia mobilne. To trend, który obserwujemy od dłuższego czasu i dotyczy on głównie serwisów społecznościowych, w tym także LinkedIn - komentuje Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa.
Dołącz do dyskusji: 2,1 mln Polaków korzysta z LinkedIn, najczęściej w środku tygodnia