SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W tych serwisach najczęściej kupujemy. Temu coraz bliżej Allegro

Najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, ale Temu po kolejnym wzroście w listopadzie miało już tylko 1,7 mln użytkowników mniej. Zdecydowana większość platform zanotowała odwiedzalność znacznie wyższą niż przed miesiącem, nieznacznie zmalały za to wyniki Erli.

Fot. PixabayFot. Pixabay

Według wyników badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło prawie 19 mln użytkowników, czyli 63,98 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 2 godziny, 8 minut i 48 sekund.

CZYTAJ TEŻ: Sąsiedzka pomoc dla staruszki w świątecznym spocie Allegro

Z pozostałych witryn w czołowej dziesiątce tylko dwie przyciągały odwiedzających przeciętnie na mniej więcej godzinę. Obie to azjatyckie marketplace’y: Temu zanotowało 17,31 mln użytkowników, 58,3 proc. zasięgu oraz 57 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania, zaś Aliexpress - 10,87 mln użytkowników, 36,59 proc. zasięgu oraz 63 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu.

Znacznie niżej w rankingu jest inna platforma z Azji: odzieżowy Shein odwiedziło 7,4 mln polskich internautów (24,93 proc. zasięgu), spędzając średnio po 36 minut i 4 sekundy. Z kolei Amazon przyciągnął 8,31 mln użytkowników (28 proc.), przeciętnie na 6 minut i 58 sekund.

Platforma Empiku, na której od kilku lat jest rozwijana część marketplace’owa (czyli z ofertami od zewnętrznych sprzedawców), zanotowała 9,05 mln odwiedzających, 30,49 proc. zasięgu oraz 7 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez każdego, natomiast Erli - 7,43 mln użytkowników, 25,04 proc. zasięgu oraz 6 minut i 13 sekund przeciętnego czasu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Oprócz Empiku w zestawieniu są trzy inne sieci sklepów stacjonarnych. Platforma Media Expert przyciągnęła 13,3 mln internautów (44,79 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 minut i 55 sekund, witryna drogerii Rossmann - 7,99 mln użytkowników (26,9 proc. zasięgu), przeciętnie na 8 minut i 26 sekund, natomiast serwis RTV Euro AGD - 7,33 mln internautów (24,69 proc. zasięgu), średnio na 7 minut i 24 sekundy.

W porównaniu do października Allegro zyskało 582,2 tys. użytkowników (3,2 proc.), a średni czas korzystania wydłużył się o 16 minut i 52 sekundy (15,1 proc). Większy wzrost liczby użytkowników osiągnęło Temu: o 1,09 mln odwiedzających (6,7 proc.), przy wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 2 minuty i 40 sekund (4,8 proc.).

Temu kolejny raz w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zanotowało rekordową odwiedzalność w Polsce. W listopadzie ub.r. platforma pierwszy raz przekroczyła poziom 13 mln użytkowników, w styczniu br. miała ich już 14,92 mln, a w sierpniu - 15,76 mln.

Równocześnie malał jej dystans do Allegro, które zwykle przyciąga ok. 18-19 mln. W listopadzie ub.r. Temu miało 13,15 mln użytkowników, a Allegro 19,7 mln, zaś we wrześniu br. -  odpowiednio 15,85 i 17,84 mln.

CZYTAJ TEŻ: Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu

Witryna Media Expert w listopadzie zyskała miesiąc do miesiąca aż 2,12 mln internautów (19 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 48 sekund (9,9 proc.). Kolejne platformy w rankingu zyskały ok. półtora miliona użytkowników. Aliexpress osiągnął wzrost o 1,48 mln odwiedzających (15,8 pro.) oraz minutę i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,4 proc.), witryna Empiku - 1,68 mln użytkowników (22,8 proc.) oraz 2 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania (38,9 proc.), a Amazon - 1,54 mln użytkowników (22,7 proc.) przy spadku średniego czasu o 2 minuty i 15 sekund (24,4 proc.).

Na platformie Rossmanna przybyło 1,03 mln internautów (14,7 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 8 sekund (11,8 proc.). Shein zyskał 638 tys. użytkowników (9,4 proc.) oraz 4 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,8 proc.), zaś witryna RTV Euro AGD - 1,1 mln odwiedzających (17,7 proc.) oraz minutę i 17 sekund przeciętnego czasu (21 proc.).

W obu statystykach zmalały wyniki jedynie Erli. Platforma straciła 107,9 tys. użytkowników (1,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 sekund (4,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: W tych serwisach najczęściej kupujemy. Temu coraz bliżej Allegro

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ulkiks
Czy na tym temu taki chaos zakupowy, czy tylko mi się tak wydaje? Chętnie bym stamtąd zamawiał, ale jakoś mało przejrzyście.
odpowiedź