W tych serwisach najczęściej kupujemy. Temu coraz bliżej Allegro
Najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, ale Temu po kolejnym wzroście w listopadzie miało już tylko 1,7 mln użytkowników mniej. Zdecydowana większość platform zanotowała odwiedzalność znacznie wyższą niż przed miesiącem, nieznacznie zmalały za to wyniki Erli.
Według wyników badania Mediapanel w listopadzie 2024 roku Allegro, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło prawie 19 mln użytkowników, czyli 63,98 proc. wszystkich internautów w Polsce. Każdy spędził tam średnio 2 godziny, 8 minut i 48 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Sąsiedzka pomoc dla staruszki w świątecznym spocie Allegro
Z pozostałych witryn w czołowej dziesiątce tylko dwie przyciągały odwiedzających przeciętnie na mniej więcej godzinę. Obie to azjatyckie marketplace’y: Temu zanotowało 17,31 mln użytkowników, 58,3 proc. zasięgu oraz 57 minut i 49 sekund średniego czasu korzystania, zaś Aliexpress - 10,87 mln użytkowników, 36,59 proc. zasięgu oraz 63 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu.
Znacznie niżej w rankingu jest inna platforma z Azji: odzieżowy Shein odwiedziło 7,4 mln polskich internautów (24,93 proc. zasięgu), spędzając średnio po 36 minut i 4 sekundy. Z kolei Amazon przyciągnął 8,31 mln użytkowników (28 proc.), przeciętnie na 6 minut i 58 sekund.
Platforma Empiku, na której od kilku lat jest rozwijana część marketplace’owa (czyli z ofertami od zewnętrznych sprzedawców), zanotowała 9,05 mln odwiedzających, 30,49 proc. zasięgu oraz 7 minut i 48 sekund spędzonych średnio przez każdego, natomiast Erli - 7,43 mln użytkowników, 25,04 proc. zasięgu oraz 6 minut i 13 sekund przeciętnego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Oprócz Empiku w zestawieniu są trzy inne sieci sklepów stacjonarnych. Platforma Media Expert przyciągnęła 13,3 mln internautów (44,79 proc. zasięgu), każdego średnio na 8 minut i 55 sekund, witryna drogerii Rossmann - 7,99 mln użytkowników (26,9 proc. zasięgu), przeciętnie na 8 minut i 26 sekund, natomiast serwis RTV Euro AGD - 7,33 mln internautów (24,69 proc. zasięgu), średnio na 7 minut i 24 sekundy.
W porównaniu do października Allegro zyskało 582,2 tys. użytkowników (3,2 proc.), a średni czas korzystania wydłużył się o 16 minut i 52 sekundy (15,1 proc). Większy wzrost liczby użytkowników osiągnęło Temu: o 1,09 mln odwiedzających (6,7 proc.), przy wydłużeniu się przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 2 minuty i 40 sekund (4,8 proc.).
Temu kolejny raz w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zanotowało rekordową odwiedzalność w Polsce. W listopadzie ub.r. platforma pierwszy raz przekroczyła poziom 13 mln użytkowników, w styczniu br. miała ich już 14,92 mln, a w sierpniu - 15,76 mln.
Równocześnie malał jej dystans do Allegro, które zwykle przyciąga ok. 18-19 mln. W listopadzie ub.r. Temu miało 13,15 mln użytkowników, a Allegro 19,7 mln, zaś we wrześniu br. - odpowiednio 15,85 i 17,84 mln.
CZYTAJ TEŻ: Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu
Witryna Media Expert w listopadzie zyskała miesiąc do miesiąca aż 2,12 mln internautów (19 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 48 sekund (9,9 proc.). Kolejne platformy w rankingu zyskały ok. półtora miliona użytkowników. Aliexpress osiągnął wzrost o 1,48 mln odwiedzających (15,8 pro.) oraz minutę i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,4 proc.), witryna Empiku - 1,68 mln użytkowników (22,8 proc.) oraz 2 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania (38,9 proc.), a Amazon - 1,54 mln użytkowników (22,7 proc.) przy spadku średniego czasu o 2 minuty i 15 sekund (24,4 proc.).
Na platformie Rossmanna przybyło 1,03 mln internautów (14,7 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 8 sekund (11,8 proc.). Shein zyskał 638 tys. użytkowników (9,4 proc.) oraz 4 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,8 proc.), zaś witryna RTV Euro AGD - 1,1 mln odwiedzających (17,7 proc.) oraz minutę i 17 sekund przeciętnego czasu (21 proc.).
W obu statystykach zmalały wyniki jedynie Erli. Platforma straciła 107,9 tys. użytkowników (1,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 16 sekund (4,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: W tych serwisach najczęściej kupujemy. Temu coraz bliżej Allegro