Agencja wygrała stworzony przez siebie ranking. Teraz zabiera głos
Po tym, jak w portalu Wirtualnemedia.pl opisaliśmy ranking agencji SEO/SEM autorstwa agencji Verseo, w którym to właśnie ona zajęła 1. miejsce, otrzymaliśmy jej oświadczenie z odpowiedzią na komentarze odnoszące się do tej sytuacji.
W tekście “Agencja przygotowała ranking, którego jest zwycięzcą. “To co robicie jest po prostu obrzydliwe”” opisalismy ranking agencji SEO/SEM przygotowany przez agencję Verseo. Liderem tego rankingu została właśnie ta agencja. Nie mogło to przejść bez echa w branży SEO/SEM. Jej przedstawiciele nie zostawili na Verseo suchej nitki, oceniając, że to co zrobiła “jest po prostu obrzydliwe".
W piątek otrzymaliśmy oświadczenie od Verseo, będące odpowiedzią na naszą publikację oraz liczne komentarze dotyczące stworzonego przez agencję rankingu agencji SEO/SEM. - Jesteśmy również otwarci na dalszy dialog oraz sugestie, które mogą przyczynić się do doskonalenia rankingu. Chcielibyśmy podkreślić, że pozostaje on projektem otwartym, a wszelkie dodatkowe uwagi są dla nas cenne - napisała do nas Monika Praczyk, PR&marketing manager Verseo.
“Punktacja nie jest najważniejsza”
Agencja podkreśla w oświadczeniu, że ranking został stworzony jako narzędzie porównawcze, umożliwiające weryfikację deklarowanych przez agencje parametrów działalności. “W każdej kluczowej kategorii wyróżniają się inne podmioty, co pokazuje różnorodność mocnych stron poszczególnych agencji. W procesie tworzenia rankingu uwzględniliśmy top 25 agencji pod względem przychodów według danych z KRS. Każda z nich otrzymała od nas zapytanie o dodatkowe dane, wykraczające poza publicznie dostępne informacje. Część podmiotów aktywnie współpracowała przy tym projekcie, udostępniając kompleksowe dane, za co jesteśmy szczególnie wdzięczni” - zaznaczono.
“Wierzę, że nasz ranking przyniesie korzyści całej branży, co było naszym nadrzędnym celem" - podkreśla cytowany w oświadczeniu Krzysztof Masłowski, CEO Verseo, który wraca uwagę, że pomimo wielu krytycznych głosów na temat kryteriów oceny, tylko nieliczni zaproponowali alternatywny model punktacji. W jego ocenie punktacja nie jest jednak najważniejsza. “Kluczowe znaczenie ma dostępność pełnych danych, które każdy klient może analizować według własnych potrzeb. Transparentność może być niewygodna dla niektórych agencji, ale pozwala uniknąć manipulacji informacjami” - podkreśla Krzysztof Masłowski.
W analizie rankingu pomogła AI
Jednocześnie zdradził, że aby podejść do oceny możliwie obiektywnie, poprosił dwa modele AI – Claude.ai oraz ChatGPT – o analizę rankingu. “Oba modele zaproponowały zmiany w wadze kryteriów. Claude.ai wskazał na zmniejszenie znaczenia opinii klientów, sugerując jednocześnie większą wagę dedykowanej obsługi. ChatGPT natomiast zalecał obniżenie wagi przychodów i liczby oferowanych usług, podkreślając większe znaczenie transparentności cenników, opinii klientów oraz działań edukacyjnych” - wyjaśnia Krzysztof Masłowski.
CEO Verseo zaznacza ponadto, że oba modele uznały transparentność cenników oraz edukację rynku za kluczowe elementy oceny agencji. "Nawet po uwzględnieniu ich sugestii nasza pozycja w rankingu pozostaje wysoka – między innymi dzięki temu, że jako jedna z nielicznych agencji udostępniamy pełen cennik online. Zachęcam, aby każdy zainteresowany stworzył własne kryteria na podstawie dostępnych danych. Dziękuję za wywołaną dyskusję i zapraszam do dalszego kontaktu” - zaznaczył.
W oświadczeniu podkreślono, że ranking pozostaje projektem otwartym – będzie systematycznie aktualizowany o nowe dane i informacje od agencji.
Dołącz do dyskusji: Agencja wygrała stworzony przez siebie ranking. Teraz zabiera głos
Dokładnie