SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu

W listopadzie br. Grupa Polsat-Interia była najpopularniejszym wydawcą portalowym, mając więcej użytkowników niż Grupa Ringier Axel Springer Polska i Grupa Wirtualna Polska. Jeszcze większy zasięg zanotowała Grupa Allegro, zaś Temu pierwszy raz przekroczył poziom 17 mln polskich użytkowników.

Dwójka najpopularniejszych wydawców w polskim internecie jest niezmienna od wielu miesięcy. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie 2024 r. serwisy i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 29,09 mln polskich internautów (co dało 97,97 proc. zasięgu), każdego średnio na 22 godziny, 37 minut i 27 sekund, zaś Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) - 26,37 mln użytkowników, przeciętnie na 22 godziny i 31 minut.

Wyniki obu wydawców są stabilne. Miesiąc wcześniej Grupa Google zanotowała 29,05 mln użytkowników, 97,79 proc. zasięgu oraz 22 godziny, 51 minut i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Meta Platforms - 26,27 mln odwiedzjących, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 godziny i 26 sekund średniego czasu.

Allegro z większym wzrostem niż Temu

Za to wraz z rozpoczęciem przedświątecznego okresu zakupowego mocno w górę zwiększyła się miesiąc do miesiąca odwiedzalność czołowych platform e-commerce. Grupa Allegro, do której oprócz Allegro i Allegro Lokalnie należy Ceneo, osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,5 do 22,74 mln oraz średniego czasu spędzonego przez każdego z godziny, 47 minut i 17 sekund do godziny, 50 minut i 42 sekund. Wzrost Grupy Allegro w dużym stopniu wynika z tego, że z początkiem listopada włączono do niej domeny ceneo.pl, ceneolokalnie.pl i ebilet.pl oraz aplikację Ceneo, które dotychczas klasyfikowano osobno jako Grupę Ceneo.

Na platformie Temu (jej wydawcą jest Whaleco) liczba polskich internautów zwiększyła się z 16,22 do 17,31 mln, a przeciętny czas korzystania wydłużył z 55 minut i 9 sekund do 57 minut i 49 sekund. Natomiast Grupa Terg, właściciel sieci Medi Expert, zanotował wzrost z 11,18 do 13,33 mln użytkowników.

Grupa Allegro dzięki wzrostowi wysunęła się nad trzech największych wydawców portali horyzontalnych. W tym gronie na czele jest Grupa Polsat-Interia, która przy minimalnym wzroście liczby użytkowników (z 20,78 do 20,81 mln) wykorzystała spadek wyniku Grupy Ringier Axel Springer Polska z 20,81 do 20,53 mln. Natomiast Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 19,82 do 20,5 mln odwiedzających.

Wśród domen tylko jedna przyciąga ponad 90 proc. polskich internautów. W listopadzie br. Google.com odwiedziło 27,13 ml użytkowników (dało to 91,35 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 54 minuty i 41 sekund, podczas gdy miesiąc wcześniej każdy z 26,97 mln odwiedzających spędził tam średnio godzinę, 55 minut i 13 sekund.

Na przeglądarkowym YouTubie liczba użytkowników wzrosła miesiąc do miesiąca z 19,5 do 20,02 mln, a przeciętny czas korzystania - z 7 godzin i 43 minut do 8 godzin, 9 minut i 20 sekund. Analogiczna wersja Facebooka zanotowała zaś wzrost z 19,3 do 19,74 mln.

Netflix ma prawie 3 mln użytkowników na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała spadek z 21,81 do 21,7 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się z 7 godzin, 37 minut i 25 sekund do 8 godzin, 12 minut i 21 sekund.

Jeśli chodzi o wydawców e-comemrce, zdecydowanie na czele jest Grupa Allegro (11,18 mln użytkowników oraz godzina, 8 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania), natomiast właściciel Media Expert z 4,28 mln odwiedzających wyraźnie wyprzedza Temu (3,79 mln).

Z kolei Netfliksa na komputerach odwiedziło 2,94 mln polskich internautów, spędzając średnio 11 godzin, 27 minut i 31 sekund. Miesiąc wcześniej platforma miała 2,75 mln użytkowników oraz 11 godzin, 11 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje telewizorów smart tv) Grupa Google przyciągnęła 26,71 mln polskich internautów, każdego średnio na 17 godzin, 58 minut i 34 sekundy. Miesiąc wcześniej zanotowała 26,64 mln użytkowników oraz 18 godzin, 41 minut i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W serwisach i aplikacjach Meta Platforms (bez WhatsAppa) średni czas korzystania wyniósł 21 godzin, 39 minut i 6 sekund, a na TikToku - 18 godzin, 2 minuty i 9 sekund.

Aplikacja Temu przed TikTokiem i Instagramem

Aplikacja mobilna Google miesiąc do miesiąca zanotowała niewielkie wzrosty: liczba użytkowników zwiększyła się z 24,19 do 24,46 mln zł, a średni czas spędzony przez każdego - z godziny, 22 minut i 53 sekund do godziny, 24 minut i 58 sekund.

Z kolei aplikacja Temu osiągnęła wzrost z 10,11 do 11,21 mln odwiedzających, wysuwając się nad Instagram (wzrost z 10,71 do 10,84 mln użytkowników) i TikToka (z 10,55 do 10,83 mln). Jest zdecydowanie popularniejsza od innych aplikacji zakupowych: Biedronki (9,67 mln odwiedzających), Allegro (8,71 mln), Lidla (7,74 mln) oraz Żabki (7,0 mln).

Dołącz do dyskusji: Interia z Polsatem znów przed wydawcami WP i Onetu. Allegro zyskało więcej od Temu

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Weronika
Coraz bardziej popularna jest kulturapogrzebu ♥️ ♥️♥️
2 3
odpowiedź
User
Wiesław
Weronika, dzięki. Dziwne, że jeszcze jej nie cytują w radiu i telewizji. Przydatna wiedza.
3 2
odpowiedź
User
Zygmunt
Zajawka w mailingu:
Znowu to zrobili. Interia z Polsatem przed wydawcami Onetu i WP."
Brzmi jak clicbajtowy artykuł właśnie z Interii - znów to zrobili, decyzja zapadła, internet zapłonął, wszyscy przystawali jak to widzieli - przestańcie proszę bo tracicie mój szacunek profesjonalnego portalu...
3 0
odpowiedź