Oglądalność „Zniewolonej” rosła niemal z tygodnia na tydzień, TVP1 zdecydowanym liderem rynku
Nowy ukraiński serial „Zniewolona” śledziło 2,54 mln widzów, a TVP1 w paśmie była zdecydowanym liderem w 4+. Widownia kostiumowej produkcji rosła od początku emisji, a w ostatnim tygodniu wyniosła 3,27 mln osób.
Z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom wynika, że średnia oglądalność nadawanego w TVP1 ukraińskiego serialu „Zniewolona”, w okresie od 1 lipca do 30 sierpnia 2019 roku, wyniosła 2,54 mln osób. Przełożyło się to na 19,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 12,11 proc. w grupie 16-59 oraz 25,87 proc. w grupie 50+.
W pierwszym tygodniu produkcja emitowana była od poniedziałku do środy o godz. 20.35. Pierwsze trzy odcinki śledziło 1,23 mln widzów. Od drugiego tygodnia „Zniewolona” pokazywana jest również w piątki i soboty o 20.35, a także w niedziele o 20.15.
Średnia widownia premierowych odcinków produkcji pokazanych w drugim tygodniu nadawania wyniosła już 1,79 mln osób, co względem pierwszego tygodnia oznacza wzrost wynoszący 560 tys. oglądających.
Widownia serialu wyraźnie rosła również w kolejnych tygodniach. W trzecim plasowała się na poziomie 2,06 mln osób, w czwartym - 2,23 mln, w piątym - 2,57 mln, w szóstym - 3,03 mln, w siódmym - 2,96 mln, w ósmym - 3,21 mln, a w dziewiątym - 3,27 mln (oznacza to wzrost względem pierwszego tygodnia o aż 2,04 mln osób).
Najchętniej oglądany odcinek „Zniewolonej” pokazany został 21 sierpnia – wówczas produkcję śledziło 3,51 mln widzów.
TVP1 w czasie nadawania premierowych odcinków kostiumowej produkcji zajęła pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym, mając dużą przewagę nad konkurencją w grupie 4+. Wiceliderem w tym czasie wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN z 9,93 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (8,55 proc.) i Dwójka (5,80 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce trzecie.
Wpływy reklamowe TVP1 wokół premierowych odcinków „Zniewolonej” wyniosły 17,95 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Akcja „Zniewolonej” rozgrywa się w XIX, a tłem opowieści jest trudna historia Ukrainy. Główną bohaterką jest młoda, piękna i wykształcona dziewczyny Katierina Wierbickaja (w tej roli Katerina Kowalczuk), która walczy o odzyskanie wolności.
W produkcji grają również m.in. Alexey Yarovenko, Stanislav Boklan, Julia Aug, Daria Legeyda, Fatima Gorbenko i Anna Sagaydachnaya. Serial miał swoją światową premierę podczas tegorocznych targów telewizyjnych w Cannes.
Telewizyjna Jedynka podczas tegorocznych wakacji pokazała dwa sezony produkcji liczące po 24 odcinki. Finał pierwszego sezonu miał miejsce 2 sierpnia, a dzień później stacja zaczęła emisję drugiego sezonu, który w naszym kraju ma światową premierę (nowe odcinki na „Ukrainie” widzowie będą mogli oglądać dopiero jesienią).
- Sukces ten zawdzięczamy pracy zespołowej - dyrektor Muzyczuk namierzył ten serial w ramach kooperacji z podmiotami ukraińskimi, dyrektor Dejneka trafnie umieściła produkcję w prime-time TVP1, jako główną nowość na wakacje, mnie zaś oświeciło by zwiększyć liczbę emitowanych odcinków w tygodniu z trzech do sześciu, budując zjawisko i czyniąc zeń ikonę wakacyjnego sukcesu TVP. Moim dyrektorom udało się również pozyskać prawa do emisji drugiego sezonu „Zniewolonej” wcześniej niż na Ukrainie. Jestem bardzo dumny, że światowa premiera tej produkcji ma miejsce właśnie w Polsce - kilka tygodni temu komentował portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: Oglądalność „Zniewolonej” rosła niemal z tygodnia na tydzień, TVP1 zdecydowanym liderem rynku