Wystartowała kampania promująca „Wyprawę na dno” National Geographic
National Geographic rozpoczął ogólnopolską kampanię promującą serię „Wyprawa na dno”, która zadebiutuje w sobotę, 26 sierpnia br. Działania promocyjne obejmują wszystkie media oraz działania niestandardowe.
„Wyprawa na dno” to 10-odcinkowa seria popularnonaukowa, której autorzy będą przedstawiać historie i zagadki związane z zatopionymi okrętami. Twórcy wezmą pod lupę morza otaczające Chiny, Zatokę Meksykańską, Morze Śródziemne, Nil, region Pacyfiku, Ocean Spokojny, Atlantyk i Morze Bałtyckie.
W cyklu wykorzystano najnowsze techniki skanowania dna oceanów, aktualne wyniki badań naukowych oraz niezwykle zaawansowane technicznie symulacje komputerowe, aby pokazać wraki statków, podwodne skarby, zatopione miasta oraz formacje geologiczne znajdujące się na dnie jezior, mórz i oceanów.
Producentami wykonawczymi „Wyprawy na dno” ze strony Mallinson Sadler Productions są Crispin Sadler i Mark Fielder. Obowiązki producentów wykonawczych spółki Electric Pictures pełnią z kolei Phil Craig, Andrew Ogilvie i Andrea Quesnelle. Producentem wykonawczym ze strony National Geographic jest natomiast Carolyn Payne. Obowiązki wiceprezesa i dyrektora ds. programów międzynarodowych pełni ze strony National Geographic ChannelHamish Mykura, a Tim Pastore prezesa ds. produkcji i programów własnych.
Światowa premiera „Wyprawy na dno” odbędzie się 26 sierpnia 2018 roku na antenie National Geographic w 172 krajach i 43 wersjach językowych. W naszym kraju będzie to godz. 21.00.
Pierwszy odcinek zaprezentuje historię mierzącego niemal 260 metrów długości okrętu Graf Zeppelin, który w 2006 roku został odkryty na dnie Bałtyku przez polskich hydrologów. W odcinku tym wystąpią naukowcy z naszego kraju.
„Wyprawę na dno” wspiera silna kampania reklamowa
Premierę „Wyprawy na dno” wspierają intensywne działania marketingowe, m.in. kampania spotowa w wybranych stacjach oraz na wybranych kanałach z portfolio Fox Networks Group Poland.
Promocja obejmuje również kampanię outdoorową na terenie Warszawy, wykorzystującą nowe interaktywne nośniki citylight, kampanię display na największych portalach, w serwisach VOD, na witrynach o tematyce filmowo-telewizyjnej i w serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz reklamę w wybranych magazynach i tygodnikach telewizyjnych. Dodatkową formą promocji serii „Wyprawa na dno” są spoty emitowane w największych stacjach radiowych.
W ramach działań niestandardowych National Geographic nawiązał współpracę z TOP10Wszystkiego, który opublikował na swoim kanale na Youtube materiał filmowy dedykowany „Wyprawie na dno”. W ciągu dwóch dni „10 Tajemniczych wraków spoczywających na dnie” obejrzano ponad 177 tysięcy razy. Kolejnym działaniem niestandardowym była akcja ambientowa na jednym z najpopularniejszych basenów w stolicy, czyli Warszawiance. Dno jednego ze zbiorników zostało wyklejone tak, by imitowało zatopiony wrak statku na jego dnie.
Za kreację odpowiedzialny jest dział marketingu FOX Networks Group Poland. Za zakup i planowanie mediów odpowiada dom mediowy Mindshare. Działania PR wspiera agencja NBS Communications.
Średni udział National Geographic w ub.r. wyniósł 0,31 proc.
Dołącz do dyskusji: Wystartowała kampania promująca „Wyprawę na dno” National Geographic