Wydawca „The New York Timesa” kupuje serwisy poradnikowe Wirecutter i Sweethome
Koncern The New York Times Company przejął należące do byłego wydawcy Gizmodo serwisy Wirecutter i Sweethome. Obie strony mają charakter konsumenckich poradników zarabiających na współpracy ze sprzedawcami sprzętu elektronicznego i urządzeń domowych. Wydawca amerykańskiego dziennika chce dzięki akwizycji poszerzyć obszar przychodów z segmentu online.
O transakcji poinformowano w komunikacie wydanym przez The New York Times Company. Na podstawie zawartej umowy wydawca dziennika „NYT” nabył za 30 mln dol. dwa serwisy internetowe - Wirecutter i Sweethome należące do Briana Lama, byłego wydawcy w serwisie Gizmodo.
Wirecutter zostal uruchomiony w 2011 r. Jest to poradnikowy serwis konsumencki poświęcony elektronice, który publikuje testy oraz recenzje urządzeń z tego segmentu. Platforma czerpie dochody ze współpracy ze sprzedawcami, do których odsyła czytelników rekomendując konkretne towary.
Na podobnej zasadzie funkcjonuje drugi z założonych przez Lama serwisów - Sweethome, który z kolei jest poświęcony tematyce urządzeń przeznaczonych do domu.
Po przejęciu obu serwisów przez The New York Times Company Lam pozostanie w firmie jako doradca i konsultant, nie zmieni się skład redakcji obu platform.
Kupując internetowe serwisy poradnikowe „NYT” chce poszerzyć obszar pozyskiwania przychodów z segmentu cyfrowego w sytuacji, gdy coraz mniej dochodowa staje się dla wydawców tradycyjna reklama internetowa – amerykański dziennik w ostatnim kwartale zanotował w tym obszarze spadek przychodów o 7 proc.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „The New York Timesa” kupuje serwisy poradnikowe Wirecutter i Sweethome