SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wycena opcji obniżyła zysk TVN w 2007 r. o 87 mln zł

Mechanizm wyceny opcji wbudowanej w obligacje TVN sprawił, że zysk netto grupy medialnej był w 2007 r. zaniżony o 87 mln zł, poinformowała wiceprezes koncernu Karen Burgess.

"Mechanizm wyceny opcji jest zależny od ceny naszych obligacji na rynku" - wyjaśniła Burgess na konferencji prasowej w poniedziałek. Zysk netto TVN w 2007 r. wyniósł 243 mln zł wobec 258 mln zł. Gdyby nie efekt wyceny opcji zysk netto wyniósłby 330 mln zł. Sama wycena opcji spowodowała obniżenie zysku o 108 mln zł, ale efekt został osłabiony przez 21 mln zł podatku odroczonego na wycenie.

Przychody TVN wzrosły w 2007 r. o 34% do 1.554,73 mln zł. 11% procent wszystkich przychodów spółki stanowił segment "nowe media". Według prognozy firmy ten udział wzrośnie w tym roku do 13%. TVN Spodziewa się, że przychody całej grupy wzrosną w 2008 r. o 18-20%. W tym czasie wartość rynku reklamy telewizyjnej ma wzrosnąć o 13%.

"W 2007 r. wartość rynku reklamy graficznej w Internecie wzrosła o 42% do 305 mln zł" - poinformował wiceprezes TVN ds. multimediów i szef Onet.pl Łukasz Wejchert. Według niego, ten segment rynku zanotuje wzrost o 33% do 406 mln zł w 2008 r.

W 2007 r. wartość reklamy graficznej Onetu wzrosła o 42,5% do 97,8 mln zł. Portal ocenia, że jego udział w rynku reklamy graficznej wyniósł w zeszłym roku 32%. W zeszłym roku reklama graficzna, według oceny Onet.pl, stanowiła 53% całego internetowego rynku reklamowego.

TVN podał, że planuje przeznaczyć na wypłatę dywidendy za zeszły rok 170 mln zł, czyli 0,49 zł na akcję.

"W tym roku nie planujemy przejęć, ani ekspansji zagranicznej" - powiedział prezes Piotr Walter. Wydatki inwestycyjne koncernu w 2008 r. mają wynieść 250-282 mln zł.

Według przedstawicieli firmy nowy kanał - TVN Warszawa - może zostać uruchomiony pod koniec tego roku. Z wypowiedzi Waltera wynika, że spółka może rozważyć likwidację niedochodowych kanałów, co dotyczy przede wszystkim TVN Gra.

Szef TVN ocenił, że kanał TVN CNBC jest "na dobrej drodze" do wykonania planu, który zakłada że kanał będzie rentowny po dwóch latach.

W zeszłym roku całodobowa oglądalność kanału TVN w jego grupie docelowej spadła do 21,9% z 23,8%. Oglądalność w swoich grupach docelowych zwiększały jednak kanały tematyczne: TVN 24 (do 6,2% z 4,2%), TVN Siedem (do 2,5% z 2,4%), TVN Style (do 0,9% z 0,7%) i TVN Meteo (do 0,2% z 0,1%). Oglądalność TVN Turbo utrzymała się na poziomie 1,2%.

  • Więcej informacji:
  • TVN

Dołącz do dyskusji: Wycena opcji obniżyła zysk TVN w 2007 r. o 87 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl