SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP wyprzedziła Gazetę, Facebook z 6,5 mln użytkowników

W maju serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło prawie 12 mln internautów, o 250 tys. więcej niż witryny Gazeta.pl – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast zasięg Facebooka zwiększył się prawie do 6,5 mln użytkowników.

W maju trzy najpopularniejsze grupy serwisów w Polsce zanotowały w porównaniu z kwietniem nieznaczne spadki popularności. Strony Google odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników mniej , witryny Grupy Onet.pl – ponad 300 tys., a nasza-klasa.pl – ok. 150 tys. Z kolei serwisy Gazeta.pl straciły w porównaniu z kwietniem ponad 250 tys. real users i zostały wyprzedzony przez strony Wirtualnej Polski, które odwiedziło 40 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej.

Maj to kolejny miesiąc z rzędu, w którym na popularności w Polsce mocno zyskał Facebook. Serwis odwiedziło bowiem 6,46 mln użytkowników z naszego kraju, czyli prawie 850 tys. więcej niż w kwietniu (więcej). Jednocześnie portal w ciągu sześciu miesięcy podwoił swój zasięg w Polsce – jeszcze w grudniu ubiegłego roku miał 3,12 mln real users w naszym kraju i nie mieścił się nawet w czołowej dwudziestce Megapanelu (więcej). Tymczasem w maju Facebook był już na jedenastym miejscu, o trzy pozycje wyżej niż miesiąc wcześniej.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 233 17392,72% 
2Grupa Onet.pl13 118 31174,93%tak
3nasza-klasa.pl12 017 95968,64% 
4Grupa Wirtualna Polska11 798 43267,39%tak
5Grupa Gazeta.pl11 527 23065,84%tak
6Grupa Allegro.pl11 097 16863,38%tak
7Grupa Interia.pl11 043 82063,08%tak
8youtube.com10 845 48361,95% 
9Grupa O2.pl9 986 77457,04%tak
10Grupa Wikipedia8 949 99951,12% 
11facebook.com6 459 43436,89% 
12Grupa GG Network6 235 20835,61%tak
13Grupa Microsoft5 638 20132,20% 
14Grupa Polskapresse5 209 52329,76%tak
15Grupa Axel Springer4 826 18927,57%tak
16Grupa Money.pl4 417 64325,23%tak
17Grupa Spolecznosci.pl4 293 87724,53% 
18Grupa Infor4 198 04423,98%tak
19Grupa Media Regionalne4 133 98523,61%tak
20Grupa TVN3 863 61722,07%tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric liderem niezmiennie są serwisy Grupy Onet.pl. Ze znaczących zmian w zestawieniu – oprócz wyprzedzenia Gazeta.pl przez Wirtualną Polskę – warto odnotować spory spadek popularności (o prawie 600 tys. użytkowników) witryn TVN i nieco mniejsze – stron Money.pl (o niecałe 500 tys. real users) i Mediów Regionalnych (o ponad 350 tys.).  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl74,93%13 118 311tak
2Grupa Wirtualna Polska67,39%11 798 432tak
3Grupa Gazeta.pl65,84%11 527 230tak
4Grupa Allegro.pl63,38%11 097 168tak
5Grupa Interia.pl63,08%11 043 820tak
6Grupa O2.pl57,04%9 986 774tak
7Grupa GG Network35,61%6 235 208tak
8Grupa Polskapresse29,76%5 209 523tak
9Grupa Axel Springer27,57%4 826 189tak
10Grupa Money.pl25,23%4 417 643tak
11Grupa Infor23,98%4 198 044tak
12Grupa Media Regionalne23,61%4 133 985tak
13Grupa TVN22,07%3 863 617tak
14Grupa Pf.pl21,78%3 813 331tak
15Grupa Murator20,83%3 646 088tak
16dobreprogramy.pl20,40%3 572 393tak
17Grupa Pino.pl20,39%3 569 285tak
18filmweb.pl17,10%2 993 916tak
19Grupa G+J Polska17,09%2 992 137tak
20Grupa Pkt.pl16,80%2 940 472tak


Najpopularniejsze domeny w Polsce zanotowały w maju spadki liczby odwiedzających je internautów: google.pl o niecałe 100 tys., onet.pl o ponad 400 tys., nasza-klasa.pl o 150 tys., a google.com o ponad 150 tys. Natomiast youtube.com zyskał w porównaniu z kwietniem ok. 175 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował na piąte miejsce, wyprzedzając wp.pl, która straciła ponad 250 tys. real users. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl15 659 07389,44% 
2onet.pl12 258 48070,02%tak
3nasza-klasa.pl12 017 95968,64% 
4google.com11 240 57164,20% 
5youtube.com10 845 48361,95% 
6wp.pl10 689 37761,06%tak
7allegro.pl10 589 67860,49%tak
8wikipedia.org8 792 88450,22% 
9interia.pl8 550 97048,84%tak
10gazeta.pl8 114 77746,35%tak
11facebook.commozilla.com6 459 43436,89% 
12zumi.pl4 768 15927,23%tak
13wrzuta.pl4 726 49227,00%tak
14o2.pl4 665 96726,65%tak
15microsoft.com4 344 87824,82% 
16chomikuj.pl4 137 57923,63%tak
17otomoto.pl4 116 96423,52%tak
18blox.pl4 077 57623,29%tak
19ceneo.pl3 781 61521,60%tak
20blogspot.com3 700 26521,13% 


Serwisy Allegro.pl przekroczyły w maju poziom 5 mld odsłon, odnotowując wzrost ich liczby o ok. 275 mln w porównaniu z kwietniem. Za to użytkownicy odwiedzający witryny Onet.pl wykonali na nich 380 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric
według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl5 112 365 18711 097 168tak
2Grupa Onet.pl3 222 951 11913 118 311tak
3Grupa Wirtualna Polska2 567 618 38811 798 432tak
4Grupa Interia.pl1 336 796 07411 043 820tak
5Grupa O2.pl1 189 992 9969 986 774tak
6Grupa Gazeta.pl1 123 638 06711 527 230tak
7poszkole.pl250 828 4831 686 842tak
8Grupa G+J Polska243 787 5152 992 137tak
9Grupa Spilgames233 884 5572 940 113tak
10Grupa GG Network207 941 4386 235 208tak


Liderem pod względem czasu, który spędzają na nich internauci, pozostają serwisy Grupy Onet.pl. Jednak całościowo wskaźnik ten spadł dla tych witryn w porównaniu z kwietniem o ponad 3 mln godzin, a w przeliczeniu na użytkownika – o 6 minut. Za to internauta odwiedzający strony Wirtualnej Polski przebywał na nich średnio 19 minut dłużej niż miesiąc wcześniej.  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych
objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl78 037 54205:56:5513 118 311tak
2Grupa Wirtualna Polska69 277 13805:52:1811 798 432tak
3Grupa Allegro.pl52 470 37004:43:4211 097 168tak
4Grupa Interia.pl39 966 19603:37:0811 043 820tak
5Grupa O2.pl31 855 37203:11:239 986 774tak
6Grupa Gazeta.pl24 195 24702:05:5611 527 230tak
7Grupa GG Network9 651 06501:32:526 235 208tak
8Grupa Spilgames5 724 76901:56:502 940 113tak
9Grupa Eska3 656 74003:10:471 150 068tak
10Grupa TVN3 329 19700:51:423 863 617tak
11Grupa Eurozet3 210 10704:56:02650 638tak
12poszkole.pl2 612 52001:32:561 686 842tak
13grono.net2 331 12101:10:351 981 608tak
14Grupa Polskapresse2 059 28800:23:435 209 523tak
15joemonster.org1 867 32201:25:521 304 887tak
16Grupa Media Regionalne1 765 30900:25:374 133 985tak
17Grupa G+J Polska1 607 57000:32:142 992 137tak
18filmweb.pl1 451 20300:29:052 993 916tak
19targeo.pl1 384 01001:03:131 313 582tak
20nokaut.pl1 158 16900:26:212 636 560tak


Z Gadu-Gadu korzystało w maju niespełna 100 tys. internautów mniej niż w kwietniu. Natomiast spadek popularności Winampa przekroczył 100 tys. użytkowników, a w przypadku Ipli wyniósł ok. 180 tys.  

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu38,99%6 825 440tak
2Komunikator Skype27,70%4 849 398 
3Windows Media Player25,45%4 456 285 
4Winamp16,78%2 938 425 
5Ipla14,24%2 493 744 
6OpenFM7,76%1 359 416 
7Google Earth4,22%738 718 
8RealPlayer4,06%710 723 
9Komunikator Windows Live Messenger3,13%548 816 
10Aplikacja Google Desktop2,93%512 623 
11Komunikator Tlen.pl2,84%496 747tak
12QuickTime1,60%280 178 
13VLC media player0,98%172 328 
14Komunikator AQQ0,86%150 903tak
15iTunes0,81%141 977 
16BestPlayer0,71%124 729 
17GOM Player0,50%87 325 
18AIMP0,39%68 779 
19Czytnik RSS Paseczek0,32%56 279 
20Last FM0,31%54 392 


 



Liczebność próby: N= 15 311. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: WP wyprzedziła Gazetę, Facebook z 6,5 mln użytkowników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rutek
Osobiście zrezygnowałem z WP, bo jest to strona z propagandą PiSowską, moderatorzy są stronniczy - na drugi dzień znikają wypowiedzi przeciw PiSowi, zostają tylko te chwalące i jadące na PO. Teraz ustawiam znajomym onet.pl a nie wp.pl , po instalacji windows.
odpowiedź
User
do rutek
chyba ocipiales koles, wp ma jedna z najbardziej obiektywnych redakcji. raczej marna prowokacja z tym onetem.. nie wierze ze konkurencja moze tak na siebie najezdzac
odpowiedź